"Vieras brändi tuntuu harvoin luotettavalta, varsinkaan B2B-päättäjien ja -vaikuttajien keskuudessa", muistuttaa Miikka-Markus Leskinen (Fonecta) MK kumppaniblogissa ja kertoo, miksi yritysten kannattaisi panostaa brändimarkkinointiin.
"Vastuullisuus on tullut myynnin ja liiketoiminnan pöydälle, ja se on tullut sinne jäädäkseen", kirjoittaa Heidi Peltonen (Neste) kumppaniblogissa ja jakaa 3 vinkkiä vastuullisuuden viemiseen liiketoiminnan keskiöön.
Max Söderholm (Leadfamly) pohtii kumppaniblogissa pelillistämistä ja oman datan merkitystä. Kuluttajien itsensä antama data on luotettavaa ja aitoa, ja sen avulla markkinoija voi luoda asiakkaalleen hyviä kokemuksia, jotka ajallaan johtavat kauppaan. Miten pelimekanismein voidaan kerätä merkityksellistä omaa dataa?
Samuli Hokkanen (Crasman) pohtii kumppaniblogissa verkkokaupan asiakaskokemuksen kilpailuetuja. Asiakaskokemuksen ymmärrys on yhä tärkeämpää ja erityisesti verkkokaupassa suurin yksittäinen, kilpailuetua tuova tekijä. Verkkokaupan asiakaskokemuksen purkaminen konkretiaksi auttaa hahmottamaan tärkeää asiaa. Millä tasolla teidän verkkokauppanne on ja miten asiakaskokemusta voi parantaa?
Usein mietitään miksi meillä Suomessa jää hienoja tuote- tai palveluinnovaatiota lähtötelineisiin. Itse tuotteen ominaisuuksia hinkataan viimeistä piirtoa asti, mutta kun kaupallistamisen aika koittaa, liiketoiminnan tavoitteet ja markkinoinnin panostukset eivät ole millään tapaa linjassa keskenään. Edelleen liian monissa yrityksissä on vahva uskomus valloillaan – riittää, että tuote ja jakelu on tikissä ja se myy itse itsensä. Näin toki ei ole.
Moni yritys lyö parhaillaan lukkoon tulevia markkinointitoimenpiteitä alkavalle vuodelle 2022. Onnittelut heille hyvistä päätöksistä! Markkinointiin ja mainontaan kannattaakin panostaa, sillä tutkimus todistaa: Suomessa mainostaminen vaikuttaa myönteisesti yritysten liiketoimintaan – myyntiin ja asiakasmääriin.
Ympäristö ja asiakkaiden tarpeet muuttuvat yhä nopeampaan tahtiin. Asiakkaat arvostavat entistä yksilöllisempiä ratkaisuja ja personoidumpaa mainontaa, jolloin myös mediamainontaa tulee kehittää vastaamaan näihin uusiin tarpeisiin. Clear Channelin Sara Riipinen tuo blogissa esille näkemyksiään kohderyhmälähtöisen mainonnan tulevaisuudesta.
Jokainen markkinoija haluaa tehdä juuri niitä oikeita toimenpiteitä, jotka vaikuttavat tavoitteiden mukaisesti haluttuun kohderyhmään. Markkinoinnin suunnittelua ja mainonnan optimointia pystytään ohjaamaan mittaamalla ja keräämällä dataa. Milloin mainostaminen on fiksua? Entä milloin maksat niin sanotusti turhaan?