Aihe:

Työelämä

Podcast

MR Sunnuntaibrunssi #12 Mats Nyström - markkinoija keskittyy pitkään juoksuun ja antaa tulosten puhua

Mats luotsaa McDonald'sin Suomen markkinointia eikä juurikaan viihdy parrasvaloissa - paitsi pokkaamassa palkintoja. Miten tämä tilastoihin ja dataan kiintynyt markkinoija onnistuu tekemään näin arvostettua ja toimivaa mainontaa?
Podcast

MR Sunnuntaibrunssi #11 Kimmo Syväri - brändien palkitusta kuvaajasta markkinoinnin ääriin ja sen yli

Kimmo ei ole toisten palkkalistoilla käynyt, vaan luonut koko uransa yrittäjänä. Omaleimainen tyyli kuvaajana on koukuttanut monet brändit, mutta polku on sieltä kulkenut myös liiketoiminnan kehittämiseen ja strategisiin kumppanuuksiin, joissa perinteinen toimistomalli on saanut kyytiä.
Tapahtumat

ILMOITTAUDU MUKAAN 27.11.2024: Mitä tekoälyn aikakausi vaatii markkinoijalta ja organisaatiolta?

Tässä MarkkinointiKollektiivin virtuaalitilaisuudessa ke 27.11.2024 klo 14.00 haetaan yhdessä tilannekuvaa tekoälyn vaikutuksista markkinoijan työhön. Tarkastelussa ovat sekä organisaatiotasolle vaadittavat muutokset että markkinoijan oma arki.
Podcast

MR Sunnuntaibrunssi #10 Mirka Rikman - Dagmarin mediatirehtööri, joka rakastaa brändejä

Nuori Mirka ajatteli, että on aika mennä kunnon töihin ja päätyi sitten mainostoimistoon. Ihan kahdeksasta neljään arkea ei ole tainnut koskaan tullakaan, kun ura on vienyt proikkaroinnista excel-mummokerhoon ja asiakkuuksien johtoon eikä kellonaikoja tuijoteta, kun mielenkiintoinen työ ja ihmiset vievät mennessään.
Podcast

MR Sunnuntaibrunssi #9 Jari Salo - graafinen velho, joka parantaa maailmaa ja brändejä

Jari Salosta on hämmentävän harva koskaan kuullutkaan, vaikka kaveri on ollut esimerkiksi perustamassa aikoinaan Laundrya ja N2:sta. Jarin kädenjälkeä voi nähdä niin leffajulisteissa kuin lumilaudoissakin, mutta nykyään elämäntapa määrittelee työtahdin eikä toisinpäin.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 15.10.2024: Sivutyöt markkinointialalla – mitä työntekijän ja työnantajan tulee tietää? Vieraana Tuuli Lahikainen (MMA)

Tällä kertaa Aamukahviseurassa käsittelemme paljon puhuttavaa aihetta: sivutyön eli side hustlen mahdollisuuksia ja haasteita markkinointialalla. Sivutoiminen liiketoiminta on yleistynyt markkinoinnin parissa, ja sen mahdollisuudet kiinnostavat monia! Aiheen oikeudellisiin ja eettisiin velvoitteisiin liittyy kuitenkin kysymyksiä, ja nyt niihin saadaan vastauksia.
Blogit

Markkinoija, sinä olet vaikuttava

Markkinointi luo arvoa asiakkaille ja rakentaa kilpailijoista erottuvaa brändiä. Se on myös strateginen toiminto, joka tukee organisaation tavoitteita ja luo pohjan kasvulle sekä innovaatioille. Markkinoinnin ammattilaisten työ siis vaikuttaa kiistatta siihen, menestyykö yrityksen liiketoiminta. Silti vain kolmasosa (34 %) Myynti & Markkinointi 2023 -barometriimme vastanneista markkinoinnin ammattilaisista kokee oman alansa arvostetuksi. Lähes yksi neljästä (24 %) ei puolestaan suosittelisi työtä markkinoinnin parissa. Mitä nämä luvut kertovat markkinoinnin ammattilaisten arjesta ja mitä me kaikki voisimme tehdä niiden parantumisen eteen?