“Suomessa vain kourallinen yrityksiä on tehnyt markkinoinnista menestyksekkään prosessin”, toteaa Olli Saarinen, ja viittaa analytiikan ja asiakasymmärryksen hyödyntämiseen markkinoinnissa. Mikä yhdistää markkinoinnin menestyksekkäitä prosesseja - ja mitä jokainen markkinoija voi näistä ottaa opiksi omaan työnsä? Millaisia välineitä organisaatioilla ja markkinoijilla tulisi olla, kun markkinoinnin tuloksia halutaan parantaa?
MK Aamukahviseurassa vieraana Sami Lehmus (Fonecta) kertoo, miksi asiakkaan elinkaaren arvo on tärkein mittari markkinoinnissa ja analytiikassa, ja miten tätä tietoa voidaan hyödyntää eri kokoisissa yrityksissä.
MK Aamukahviseurassa vieraana Tommi Seppänen (Tulos), joka kertoo, mitä Google Analyticsin muutos vanhasta UA:sta UG4:ään itse asiassa tarkoittaa ja miten muutos näkyy markkinoijan työpöydällä. Luvassa on konkreettisia vinkkejä käyttöönottoon ja entistäkin parempaan mittaamiseen ja analytiikkaan.
Mitä kohtaamispisteitä tulisi ottaa erikoistarkasteluun, kun halutaan parantaa verkkosivuston konversioita? Kuinka vastuullisuus huomioidaan verkkopalvelussa, entä miten rakennetaan toimiva evästelaatikko? MarkkinointiMiks-sarjan 4. jaksossa Samuli Hokkanen (Crasman), Anne Saloranta, Mikko Hämäläinen (Exove) vastaavat MarkkinointiKollektiivin yhteisön jäsenten lähettämiin kysymyksiin verkkopalveluihin liittyen.
MarkkinointiRadiossa puhutaan datasta, kun vieraaksi saapuu Qurulta Sanna Halttunen-Välimaa. Sanna auttaa arjessaan markkinoinnin ja myynnin asiantuntijoita tarkoituksenmukaisen datan hyödyntämisessä ja nyt Sanna jakaa parhaat vinkkinsä myös MarkkinointiRadion kuuntelijoille.