Haluatko kehittää B2B-liiketoimintaasi myynnin ja markkinoinnin yhteispelillä ja strategisella kasvumarkkinoinnilla? Selvitetään yhdessä, miten joskus kompleksinenkin B2B-toimintaympäristö aukeaa yhteisellä näkemyksellä ja suunnalla.
Today, the synergy between sales, marketing, and customer service is increasingly vital. The B2B buying journey has evolved, becoming more complex and digitally driven. To thrive in this dynamic environment, the B2B commercial function must undergo a strategic evolution to better serve customers and meet business objectives.
Markkinointiradion vieraaksi saapuu Jorma Maaninka (Valve). Jorma vie MarkkinointiRadion aikamatkalle, jossa summataan muun muassa B2B-markkinoinnin päätöksenteon metodien muutosta.
Digitalizing B2B Brands and Improving the Brand Experience – Brand Experience event for marketers working in B2B and/or international markets.
B2B sales and marketing landscapes are undergoing a transformative shift. Instead of using old-fashioned methods and conventional processes, more and more B2B transactions are happening online. This shift to online business presents a great challenge for business models and commercial practices.
Kuinka rakennetaan holistinen asiakaskokemus b2b-myynnin ja -markkinoinnin yhteistyönä? Miten vastuullisuusviestintä tuodaan saumattomaksi osaksi b2b-brändin rakentamista? Millä keinoilla voitetaan kiireisen b2b-päättäjän aika omalle sisällölle ja viestille? Kuinka b2b-markkinoija onnistuisi pääsemään irti yksin suorittamisen harhasta?
MK Aamukahviseurassa vieraana Katri Tanni (Differo), joka jakaa ajatuksia B2B-markkinoinnin muutoksesta. Katri antaa vinkit nykyaikaisen B2B-ostopolun rakentamiseen ja kertoo miten asiakasta tuetaan ostopolun jokaisessa vaiheessa. Kuulemme myös, mitkä tekijät vaikuttavat lopulta ostopäätökseen.
"Vaikka edustaisitkin tietotyöläisenä mitä tahansa brändiä tai yritystä, myyntitilanteessa usein katse kuitenkin kohdistuu sinuun", kirjoittaa Kert Kenner (Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA:n myyntilähettiläs) MK Kumppaniblogissa.
"Yli puolet suomalaisista complex sale -ympäristön yrityksistä aloittaa ABM:n eli account based -markkinoinnin vuoden 2022 loppuun mennessä", kirjoittaa Niko Hiljanen (Mavenfirst) MK Kumppaniblogissa. Lue, miten ABM eroaa kohdistetusta markkinoinnista, miksi se vaatii myynnin ja markkinoinnin tiivistä yhteistyötä ja miten sitoutat myynnin ABM:ään.