The fragmented media landscape challenges advertisers’ ability to get a proper overview of their digital campaigns performance. There are more channels than ever before, more ads than ever before, but harder to keep track of what is actually working. In this MK Aamukahviseura our guest speaker Niels Skovmand (AudienceProject) talks about cross-media measurement, and raises the question: Are you spending your media budget wisely?
Oletko koskaan ollut tilanteessa, jossa kädet ovat jo töitä täynnä, mutta jostain silti vain ilmestyy lisää projekteja työpöydällesi? Oletko mahdollisesti katsonut toimia jo täynnä olevaa kalenteriasi ja miettinyt, mihin IHMEväliin saisit vielä tämän ja tuon homman mahdutettua? Tässä Aamukahviseurassa annetaan vinkkejä ja ajattelemisen aihetta niin asiantuntijatyön seurantaan, ennustettavuuteen kuin kannattavuuteenkin.
Tervetuloa mukaan markkinointijohtajien omaan iltapäivään! Tämän tilaisuuden kautta haluamme antaa tukemme markkinointijohtajille arkeen, joka vaatii kohderyhmän sääntöjen tuntemista, myynnin ja markkinoinnin yhteistyön strategiasta ajattelua sekä markkinointitoimenpiteiden kannattavuuden seurantaa. Tilaisuudessa paneudutaan neljään markkinointijohtajan työpöydältä löytyvän ajankohtaiseen teemaan. Teemoja käsitellään ensin asiantuntijapuheenvuoroina kaikille yhteisessä alustuksessa, jonka jälkeen niihin syvennytään sparripiireissä, eli fasilitoiduissa pienryhmissä. Lisäksi tilaisuuden ohjelma mahdollistaa verkostoitumista markkinointijohtajien kesken.
On puhuttu kyllästymiseen asti myynnin ja markkinoinnin yhteistyöstä. Samassa kuorossa on laulanut Riina Jokinen (Kram Mark Ops), joka jaksaa jankuttaa yhteistyön prosesseista, rutiineista ja työkaluista. Eikä hän aio lopettaa vieläkään.
Oletko pohtinut, mihin podcastit organisaatiosi viestinnässä sopisivat tai millaista viestintää ja markkinointia niillä kannattaa tehdä? Kaipaatko uusia ideoita sisältömixiin tai apua muutosviestintään? Tämä Aamukahviseura on sinulle!
On mittareita, dashboardeja, KPI:t määritetty ja ROI:takin laskettu. Jokaista kampanjaa mitataan ja seurataan, euroja lasketaan ja dataa kerätään. Mutta miksi silti tuntuu, että organisaatiossa kukaan muu markkinointifunktion lisäksi ei ymmärrä markkinoinnin tuomaa arvoa?
Tässä MarkkinointiKollektiivin virtuaalisessa teematilaisuudessa tartutaan markkinoinnin mittaamisen ja vaikuttavuuden tutkimisen ytimeen, eli datan tehokkaaseen ja käyttäjäystävälliseen hyödyntämiseen.
"Tuskin kukaan enää kyseenalaistaa tekoälyn tai koneoppimisen tarjoamia mahdollisuuksia myös digitaalisessa markkinoinnissa", kirjoittaa Juha Viherväs (Fonecta) MK Kumppaniblogissa ja avaa, miten mainonnan pelisäännöt ovat jo muuttuneet.