"Termi Metaverse on löytänyt tiensä nörttien ja scifistien nurkista jokaisen ajan hermolla olevan markkinoijan, mainostajan ja brändääjän pöytään", kirjoittaa Liisa Mathlin (Arilyn) MK Kumppaniblogissa ja kertoo, mitä aitoa hyötyä Metaversesta on jo tänään.
"Metaversumi tulee, tykkäsit siitä tai et", kirjoittaa Janne Itäpiiri (Stereoscape) englanninkielisessä MK Kumppaniblogissa ja kertoo, miten ottaa hyppy Metaversumiin.
MarkkinointiRadiossa puhutaan datasta, kun vieraaksi saapuu Qurulta Sanna Halttunen-Välimaa. Sanna auttaa arjessaan markkinoinnin ja myynnin asiantuntijoita tarkoituksenmukaisen datan hyödyntämisessä ja nyt Sanna jakaa parhaat vinkkinsä myös MarkkinointiRadion kuuntelijoille.
Kuule, miten tutuillakin tavoilla voidaan luoda kasvua ja rakentaa erottuvuutta kilpailijoista, kun vain pysähdytään hetkeksi miettimään asioita -sanonnan mukaisesti - laatikon ulkopuolelta.
Keräsimme sinulle MarkkinointiKollektiivin suosituimpia sisältöjä kuluneelta vuodelta. Nämä sisällöt ovat saamamme palautteen mukaan auttaneet ja inspiroineet markkinoinnin ammattilaisia! Kurkkaa myös mitä kaikkea olemme yhdessä tänä vuonna tehneet - ja mitä ensi vuoteen on tulossa!
Jemmi Laaninen Leadoo Marketing Technologiesilta muistuttaa, että vaikka tunnet varmasti edustamasi yrityksen parhaiten, sinulla on hyvä käsitys olemassaolevasta asiakaskunnasta, ostamisen motiiveista ja erityisesti sen esteistä, et silti ole omaa kohderyhmääsi.
Jokainen markkinoija haluaa tehdä juuri niitä oikeita toimenpiteitä, jotka vaikuttavat tavoitteiden mukaisesti haluttuun kohderyhmään. Markkinoinnin suunnittelua ja mainonnan optimointia pystytään ohjaamaan mittaamalla ja keräämällä dataa. Milloin mainostaminen on fiksua? Entä milloin maksat niin sanotusti turhaan?
Lokakuussa MarkkinointiKollektiivi haluaa kohdistaa katseesi markkinoinnin ja mainonnan yleisöön! Pohditko, miten tavoitat parhaiten oman kohderyhmäsi ja saat markkinoinnin tekemisellä aikaan teille relevantteja liidejä? Silloin tämä tilaisuus on juuri sinulle!