Keräsimme sinulle MarkkinointiKollektiivin suosituimpia sisältöjä kuluneelta vuodelta. Nämä sisällöt ovat saamamme palautteen mukaan auttaneet ja inspiroineet markkinoinnin ammattilaisia! Kurkkaa myös mitä kaikkea olemme yhdessä tänä vuonna tehneet - ja mitä ensi vuoteen on tulossa!
Vuosi 2021 on ollut täynnä inspiroivia ja opettavaisia kohtaamisia. Niin kuuluukin, sillä MarkkinointiKollektiivin ytimessä on tiedonjako alan ammattilaisten kesken, jotta maassamme tehtäisiin maailman parasta markkinointia.
Tämän vuoden suosituimpien sisältöjen joukosta esille nousi etenkin vastuullisuus-teema, b2b markkinointi, oman osaamisen johtaminen sekä parhaimmat benchmarkit.
MarkkinointiKollektiivin suosituimmat sisällöt vuodelta 2021
VASTUULLISUUS
Vastuullisuus on megatrendi, jota toivottiin paljon MarkkinointiKollektiivin sisältöihin. Vastuullisuus nähdään keskeisessä roolissa koko organisaation yhteistyössä ja nyt vastuullisuus asioista puhuttaessa peräänkuulutetaan läpinäkyvyyttä sekä tekoja. Katso, lue ja kuuntele, miten vastuullisuus otetaan strategian ytimeen ja valjastetaan tuottamaan kasvua:
- LUE: Kokosimme yhteisöltä vinkit parhaimpiin vastuullisuus materiaaleihin ja teimme niistä vastuullisuuskoosteen.
- KUUNTELE: Kumppanuudet ja vastuullisuus kasvun ajurina -keskustelu MarkkinointiRadio podcastista
- KATSO: Vastuullisuus B2B-markkinoinnin ja kasvun vauhdittajana -tilaisuuden tallenne
OMAN OSAAMISEN SANOITTAMINEN
Oman osaamisen tunnistamiseen, sanoittamiseen ja oikean suuruisen korvauksen saamiseen omasta työstä on kaivattu apua. Katso, kuuntele ja lue, miten markkinoinnin ammattilaisen omaa osaamista tunnistetaan ja sanoitetaan.
- LUE: Miksi niin usein oletetaan, että työtä pitäisi tehdä maksutta? -blogi
- KUUNTELE: Koostimme markkinoinnin ammattilaisen palkkaan liittyviä kysymyksiä podcast jaksoksi.
- KATSO: Oman osaamisen hinnoittelu ja myyminen -tilaisuuden tallenne
B2B MARKKINOINTI
Onnistunut B2B-markkinointi on dataohjattua ja tehokasta. Katso, lue ja kuuntele, miten vastaat modernin B2B-markkinoinnin tarpeisiin.
- LUE: Mittaaminen vauhdittaa B2B-markkinoinnin muutosmatkaa -blogi
- KUUNTELE: MarkkinoiniRadio-podcastin vinkit B2B-verkkosivuston uudistamiseen ja kehittämiseen
- KATSO: B2B-markkinoinnin tehostamisen 3 peetä -keskustelun tallenne
MIELENKIINTOISIA NÄKÖKULMIA
Uteliaisuus avaa monia ovia ja uusia mahdollisuuksia. Näitä ovia on avattu runsain määrin myös MarkkinointiKollektiivissa. Katso, lue ja kuuntele, mitä uusia ja mielenkiintoisia näkökulmia markkinoinnin ammattilaisille tarjoiltiin vuonna 2021.
- LUE: Miltä näyttää kohderyhmälähtöisen mainonnan tulevaisuus -blogi
- KUUNTELE: MarkkinointiRadio 56: Murretaan myytit markkinoinnin pelillistämisen ympäriltä
- KATSO: MK Aamukahviseura: Asiakasvirtojen ohjaaminen kivijalkaan
PARHAAT OPIT MUILTA
Opitaan toinen toisiltamme, haetaan benchmarkia ja inspiraatiota muiden onnistumista ja nostetaan Suomalaisen markkinoinnin rimaa entistä korkeammalle!
- LUE: Mitä eroa on markkinoinnilla ja strategisella markkinoinnilla? -blogi
- KUUNTELE: Katsaus markkinoinnin muutokseen -podcast auttaa - kun tietää mistä tullaan ja missä ollaan nyt, on helpompi navigoida eteenpäin.
- KATSO: Onnistunutta markkinointia tilaisuuden tallenne kokoaa neljän menestyksekkään ja erilaisen markkinointiteon tarinat suoraan niiden tekijöiltä.
Mitä kaikkea MarkkinointiKollektiivi teki vuonna 2021
- 15 teematilaisuutta, joissa yhteensä jopa 7 000 osallistujaa
- 6 koulutusta, joiden kautta opetimme yli 200 osallistujaa
- 19 podcastia, joiden kuunteluita tänä vuonna yhteensä lähes 14 000
- 41 Aamukahviseuraa, jossa tavoitimme yhteensä yli 7 400 alan ammattilaista
- 6 MarkkinointiTreffit, joissa kohtautimme yli 150 alan asiantuntijaa keskenään
- MarkkinointiUutiset on julkaissut tähän päivään mennessä jo yli 900 juttua, ja lukijoita on ollut yli 120 000!
- Yli 19 000 Facebook-ryhmälaistä! Kuluneen vuoden aikana yhteisössä on käyty lähes 3 000 keskustelua, joissa yhteensä yli 23 000 kommenttia!
Kiitos kun olet antanut palautetta! Sitä saa aina laittaa meille MK tuotantoon tulemaan. Tässä muutaman kollegasi kertomaa vuodesta 2021:
“Kiitos MarkkinointiKollektiiville - on hienoa olla osa yhteisöä, joka luo ymmärrystä markkinoinnista ja sen omasta roolista yrityksessä :) Teette mahtavaa työtä.”
- saamamme palaute tuottajamme sähköpostiin
“Hyvä kokonaistoteutus (tekniikan käyttö, juonto, asiaan keskittyminen), erinomaiset puhujat ja aiheen valinnat (riittävän monipuolisesti, riittävästi yksityiskohtia, kuitenkin saman sateenvarjon alla), hyvä moderointi ja kysymysten huomioiminen puheenvuorojen lopussa. Mallisuoritus hyvästä webinaarista, kiitos! Ja kokonaiskesto oli just sopiva tällaiseen.”
- MK teematilaisuus osallistujapalaute
“Nämä ovat vaan niin hyviä napakoita tietoiskuja. Osallistun aina.”
-Aamukahviseuran osallistujapalaute
Vuoden 2022 suunnitelmia
MarkkkinointiKollektiivin kaikille avoimet ja veloituksettomat tilaisuudet, koulutukset ja muut inspiraatiota, oppeja ja oivalluksia tarjoavat hetket jatkuvat täydellä rytinällä heti tammikuusta alkaen. Tule mukaan!
- 19.1. Sosiaalinen media haltuun vuonna 2022 -teematilaisuus
- 11.1. MK Aamukahviseura: Markkinoija, pidä huolta hybridihyvinvoinnistasi!
Teemoissa ensi vuonna myös esimerkiksi Markkinoinnin ja myynnin liitto, Verkkokauppa ja digitaalinen asiakaspolku ja Brändi!
Haluatko mukaan?
- Liity MarkkinointiKollektiivin Facebook-ryhmään - tule keskustelemaan kollegoiden kanssa
- Tilaa uutiskirje - pysy kärryillä ryhmän jakamista rekryistä, tuoreimmista sisällöistä ja tapahtumista!
- Ilmoittaudu MarkkinointiKollektiivin ensi vuoden veloituksettomiin ja kaikille avoimiin tilaisuuksiin >>
Kiitos sinulle, kun olit MarkkinointiKollektiivin matkassa tänä vuonna!
Terkuin MK tiimi Sanna-Kaisa, Liina, Marica, Sanna, Jami ja Santtu