MarkkinointiKollektiivin tilaisuus:
Voimavarana hyvinvoiva henkilöstö – näin helpotat markkinointi- ja asiantuntijatyön arkea
Milloin: Ke 14.5.2025 klo 8.30–10.00
Missä: Virtuaalitilaisuutena verkossa
Hyvä tietää: Tilaisuus on kaikille avoin ja veloitukseton
MarkkinointiKollektiivi ja Severa kutsuvat sinut mukaan virtuaalitilaisuuteen, jossa käsitellään erityisesti markkinointi- ja asiantuntijatyössä toimivien työelämää työkuorman hallintaan liittyvän hyvinvoinnin ja jaksamisen kautta. Kun organisaatiossa työkuormaa johdetaan ja suunnitellaan fiksusti, syntyy ihmiset huomioivaa kestävää bisnestä.
Tilaisuuden sisältö on suunniteltu auttamaan niin työntekijää, projektipäällikköä, esihenkilöä kuin johtoakin ajanhallintaa ja työn resursointia koskevissa kysymyksissä. Tule mukaan kuulemaan käytännön vinkkejä ja ideoita, kuinka vaativaa asiantuntijatyötä on mahdollista helpottaa selkeillä prosesseilla ja toimintatavoilla!
Tästä tilaisuudesta opit:
- Mitä työssäjaksamista tukeva projektinhallinta vaatii työntekijältä, projektipäälliköltä sekä esihenkilöltä?
- Kuinka jakaa uusien asiakkaiden/projektien työkuorma fiksusti?
- Miten tasapainoilla asiakasprojektien ja sisäisten töiden kanssa?
- Miten selkeät prosessit ja toimintatavat lisäävät henkilöstön hyvinvointia?
Ilmoittaudu mukaan Lyytistä >>
------------------------------------------
Tilaisuus koostuu asiantuntijapuheenvuoroista ja paneelikeskustelusta:
Hyvinvoinnista huolehtiminen osaksi työkulttuuria – apuun saapuu järjestelmät ja järjestelmällisyys
- Niin erikoiselta kuin se kuulostaakin, järjestelmät ja niiden järjestelmällinen käyttäminen voivat tuoda mahdollisuuden työrauhaan ja vapauteen. Excel-pakkopullan syönnin ja joka tiimistä löytyvän jeesjees-uhrautujan mukanaan kantaman ainaisen harmituksen sijaan sekä yleinen ilmapiiri että työkulttuuri kohentuvat, kun käytössä on asianmukaiset järjestelmät ja kaikki osaavat niitä käyttää.
Jukka Markkanen (Severa) on nähnyt satojen luovien toimistojen työtapoja, toimintoja ja kulttuureita. Yhteistä hyvää bisnestä tekeville on se, että organisaatioissa on otettu entistä paremmin huomioon henkilöstön hyvinvointi ja jaksaminen. Jukka kertoo, kuinka henkilöstön hyvinvoinnista huolehtiminen tuodaan osaksi työkulttuuria mm. oikeanlaisella työnjaolla, työkuorman säätelyllä ja projektien selkeällä johtamisella. Jukka muistuttaa, että organisaatioiden hyvinvointi heijastuu työntekijöiden hyvinvointiin ja jaksamiseen: “Kyllä kaikkien pitäisi jo ymmärtää, että hyvinvoiva bisnes syntyy hyvinvoivista työntekijöistä.”
Myyjät myy ja markkinoijat vikisee täyden työpöydän takana – mikä avuksi?
- Markkinoijat tuskastelevat projekteja täynnä olevien työpöytiensä kanssa, myyjät myyvät pöydille lisää täytettä ja toimitusjohtajat kyselevät, miksei rahaa tule enempää. Kuulostaako tutulta?
Roope Lidman (Severa) on keskustellut työmäärän ja projektien hallinnan haasteista lukuisten markkinointitoimistojen päättäjien sekä työntekijöiden kanssa. Roope ymmärtää, millaisia haasteita luovan toimiston arjessa koetaan. Roope syttyy näiden haasteiden ratkomisesta, ja vastauksia niihin häneltä saakin kuin apteekin hyllyltä. Roope kuitenkin muistuttaa, että: “Kuka kissan jalkaa nostaisi jos ei kissa itse? Muistetaan siis kaikki olla valmiita tekemään oma osuutemme, jotta pystymme hyvään yhteispeliin koko organisaation kesken.”
Paneelikeskustelu: Mitä yksilö, tiimi, esihenkilö tai organisaatio voi tehdä työhyvinvoinnin ja jaksamisen tueksi?
- Paneelikeskusteluun liittyy Jukan ja Roopen lisäksi asiantuntijatiimien työhyvinvointivalmentaja Anne Rantala (KetäAkatemia). Anne on kokenut markkinointi- ja mainostoimistojen haasteet niissä yli 10 vuotta työskenneltyään. Tänä päivänä Anne valmentaa organisaatioita, tiimejä ja yksilöitä vahvistamaan hyvinvointiaan ja motivaatiotaan mm. ajanhallinnan sekä itsensäjohtamisen työkalujen ja metodien avulla.
“Moneen asiaan elämässämme emme voi vaikuttaa, mutta niihin, joihin voimme, liittyy vahvasti oma mindset ja kyky tunnistaa omia ajatusmallejaan.” - Anne Rantala.
------------------------------------------
Tule mukaan, jos tunnistit tästä kutsusta itseäsi, kollegaasi tai organisaatiotasi. Tai tulkaa vaikka kaikki! Mitä jos kutsuisit koko jenginne yhdessä linjoille, ja varaatte sisäistä keskusteluaikaa mieleen nousseista asioista heti tilaisuuden jälkeen? Niin tai näin, lämpimästi tervetuloa mukaan tähän markkinointi- ja asiantuntijatyössä toimivien työelämää muuttavaan tilaisuuteen.
Tilaisuuden tuottaa MarkkinointiKollektiivi. Tilaisuuden mahdollistaa Severa. Tilaisuus on kaikille avoin ja maksuton.