AAMUKAHVISEURA

Viikottainen virtuaalinen kohtaamispaikka markkinoinnin keskusteluille

MK Aamukahviseurassa keskustellaan markkinoinnista ja alan ajankohtaisista aiheista rennoissa merkeissä tiistaisin klo 8.30-9.00. Aamukahviseuran ovet ovat avoinna kaikille!

MK Aamukahviseuran tarkoituksena on antaa osallistujille inspiraatiota arkeen, ja auttaa pysymään tietoisena alan käänteistä vaihtuvien vieraiden näkemyksien avulla. MK Aamukahviseuraa juontavat MarkkinointiKollektiivin tuotannon tiimin jäsenet.

Näin saat MK Aamukahviseurasta parhaan hyödyn itsellesi

Ilmoittaudu heti mukaan seuraavaan MK Aamukahviseuraan! Löydät tulevan tiistai-aamun teeman ja vieraan tältä sivulta. Osallistujana pääset kommentoimaan ja kysymään suoraan aiheesta vieraalta, ja pääset näin vaikuttamaan myös aamun keskustelun sisältöön. 

Vinkki: Mikäli seuraavan MK Aamukahviseuran aihe kiinnostaa, mutta kalenterisi on jo täynnä, suosittelemme silti ilmoittautumaan. Kaikille ilmoittautuneille lähetetään tilaisuuden tallenne sähköpostiin.

Alta löydät aiempien MK Aamukahviseura-lähetysten tallenteita. Linjoja on avattu yhdessä tiistaiaamuisin jo maaliskuusta 2020, joten sisältöjä ja aiheita riittää! Toivottavasti löydät niistä sinua parhaiten auttavat ja inspiroivat jaksot.

Halutessasi voit myös liittyä MK Aamukahviseuran postituslistalle bottimme avulla, ja saat aina kutsun seuraavasta lähetyksestä suoraan sähköpostiisi:

MK Aamukahviseura – etäinspiraatiota markkinoinnista lähelle ja kauas.

Tapahtumat

ILMOITTAUDU MUKAAN: MK Aamukahviseura 14.10.2025: Mitä suomalaiset oikeasti tekevät vastuullisuuden eteen – ja miten markkinoija hyödyntää tämän tiedon? Vieraana Maria Timonen (Asiakastieto) ja Sylva Vahtera (Iro Research)

Miksi vastuullisuus painaa vaakakupissa yhdelle suomalaiselle kuluttajalle enemmän, kun taas toinen ei koe sitä tärkeäksi arjen valinnoissaan? Vastuullisuus on arvo, jota brändi voi korostaa, mutta se ei resonoi samalla tavalla kaikissa kuluttajissa. Mitä markkinoijan kannattaa tehdä, jotta brändin viestit oikeasti vaikuttavat? Tässä Aamukahviseurassa sukellamme Asiakastiedon ja Iro Researchin valtakunnallisen vastuullisuustutkimuksen tuloksiin. Opit mm. kenelle vastuullisuusviestintä toimii parhaiten, miten sisältöjä kannattaa kohdentaa ja mistä löytää uusia asiakkaita.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 7.10.2025: Näin teet vaikuttajamarkkinointia, joka näkyy tuloksissa ja tuntuu maailmassa, vieraana Inna-Pirjetta Lahti (PING Helsinki)

Strategisella vaikuttajamarkkinoinnilla ja vuorovaikutteisella someviestinnällä voidaan saada aikaan vaikuttavuutta, joka näkyy myynnissä, vahvistaa brändiä ja luo yhteisöllisyyttä. Tässä Aamukahviseurassa vieraaksi saapuu vaikuttajamarkkinoinnin pioneeri Inna-Pirjetta Lahti (PING Helsinki). Inna on luvannut jakaa oppinsa, konkreettisia case-esimerkkejä ja ajankohtaista trendikatsausta unohtamatta.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 30.9.2025: Oikeat sisällöt oikeaan aikaan – helpot vinkit B2B-markkinoinnin personointiin, vieraana Roni Jarkko (Druid)

Personoiduilla B2B-sisällöillä rikastetun asiakaskokemuksen uskotaan suotta olevan mahdollista vain isoille toimijoille. Personoinnista voi tehdä taidetta ja sen voi viedä jopa täysin henkilökohtaiselle tasolle, mutta jo esimerkiksi uusille ja olemassa oleville asiakkaille räätälöidyt laskeutumissivut tai uutiskirjeosiot piristävät asiakaskokemusta (ja liikevaihtoa) huomattavasti. Tässä Aamukahviseurassa jaetaan konkreettisia esimerkkejä, kuinka etenkin B2B-markkinoija voi personoida sisältöjä helposti – ja lähes varmasti jo olemassa olevia kyvykkyyksiä käyttäen.
Katso kaikki tallenteet

Mitä MK Aamukahviseurasta on sanottu?

“Olen vähän yllättynyt siitä, että miten tärkeitä näistä aamukahveista on itselleni tullut. On ollut ihanaa viettää aikaa “tuttujen” osallistujien ja hostien kanssa säännöllisesti mielenkiintoisten aiheiden parissa ja herätellä itseä uusilla aiheilla. “

“Todella hyvät ja napakat puolituntiset ja mielenkiintoisia, myös itselle ihan uusia, topiceja! Tykkään!


Tosi kiva aloittaa työt aamukahviseurasta – jatkakaa :)”

Vieraaksi MK Aamukahviseuraan?

Mikäli haluaisit vieraaksi MK Aamukahviseuraan, voit olla suoraan meihin yhteydessä:

Sanna-Kaisa Koivisto: sanna-kaisa@mkollektiivi.fi
Marica Thorén: marica@mkollektiivi.fi

Lue 10 Marketing Hubin onnistuneista vierailuista MK Aamukahviseurassa.

MarkkinointiKollektiivi on yhteisö, joka tuo ammatillisen osaamisensa kehittämisestä kiinnostuneet markkinoinnin ammattilaiset ja asiantuntijat yhteen. Unelmamme on, että Suomessa tehtäisiin maailman parasta markkinointia. Tätä unelmaa tavoittelemme tukemalla markkinoinnin alalla työskentelevien henkilöiden kompetenssia ja ammatillista hyvinvointia. Haluamme myös edistää koko markkinointialan yhteishenkeä ja nostaa markkinoinnin arvostusta.

Ota yhteyttä

Kysy mitä tahansa tai kerro ideasi - olemme pian yhteydessä!

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.