Aihe:

Aamukahviseura

Tapahtumat

SIGN UP: MK Aamukahviseura 22.4.2025: How agentic AI transforms marketing? Guest speaker Bart de Peuter (CM.com)

AI is now at the point where it not only gives ideas, but is capable of making decisions and performing actions. Agentic AI will soon change our buying behaviour and create a better customer experience for all of us. In this virtual MK Aamukahviseura session we will see examples of how customer experience and the way we do marketing can change with agentic AI.
Tapahtumat

ILMOITTAUDU MUKAAN: MK Aamukahviseura 15.4.2025: Näin tavoitat vieraskielisen väestön: Tehoa tutkimukseen ja markkinointiin, vieraana Sakari Sandqvist (Taloustutkimus)

Suomen väestöstä yli 11 % on äidinkieleltään muuta kuin suomea puhuvia, mutta tämä ryhmä on ollut pitkään aliedustettuna markkinoinnin ja kuluttajatutkimusten kentällä. Miten voimme varmistaa, että markkinointi ja tutkimus tavoittavat oikealla tavalla tämän useiden alueiden kaupoille ja palveluille merkittävän ja moninaisen kohderyhmän? MK Aamukahviseura saa aiheesta vieraakseen Sakari Sandqvistin (Taloustutkimus).
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 8.4.2025: Millaisia suomalaiset lapsiperheet ovat? Tutkittua tietoa arvo- ja asennemaailmasta, vieraana Sylva Vahtera (Iro Research)

Suomessa elää noin 550 000 lapsiperhettä, mikä tekee heistä yhden tärkeimmistä kuluttajakohderyhmistä. Tämän reilun 2 miljoonan henkilön väestöryhmän tunnusmerkkejä ovat ruuhkavuodet, mutta mitä kaikkea niihin ruuhkavuosiin mahtuu? Tässä Aamukahviseurassa esitellään tarkkanäköisiä tutkimustuloksia suomalaisista lapsiperheistä sekä heidän arvo- ja asennemaailmoistaan.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 1.4.2025: Miten hallita ja ennustaa asiantuntijan työkuormaa? – Ajatuksia projektien resursointiin ja kannattavuuteen projektipäälliköille, esihenkilöille sekä luovan alan asiantuntijoille

Oletko koskaan ollut tilanteessa, jossa kädet ovat jo töitä täynnä, mutta jostain silti vain ilmestyy lisää projekteja työpöydällesi? Oletko mahdollisesti katsonut toimia jo täynnä olevaa kalenteriasi ja miettinyt, mihin IHMEväliin saisit vielä tämän ja tuon homman mahdutettua? Tässä Aamukahviseurassa annetaan vinkkejä ja ajattelemisen aihetta niin asiantuntijatyön seurantaan, ennustettavuuteen kuin kannattavuuteenkin.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 25.3.2025: Löydä uniikki X-factorisi ja menesty somemarkkinoinnissa, vieraina Ida Hakola (Vapa Media) ja Emilia Pikkuaho (SOK)

Menestyäkseen tämän päivän markkinoinnissa – etenkin sosiaalisen median puolella – tulee organisaation aivan ensimmäiseksi selvittää oma x-factorinsa. Mikä erottaa meidät muista? Mitä kiinnostavaa sanottavaa meillä on? Miten kerromme sen uniikilla ja tunnistettavalla tavalla? Tässä Aamukahviseurassa opitaan Social First Marketing -näkökulmasta ja siitä, kuinka tehdä jatkuvaa, aidosti myyntiä tukevaa markkinointia sosiaalisen median kanavissa.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 11.3.2025: Kuinka pienillä mainoskampanjoilla tehdään suurta (kasvua uusasiakashankinnassa) Vieraina Topias Järvenpää ja Juho Kuusijärvi (Arvo Partners)

Voihan budjetti, olisipa sitä lisää! Onneksi menestys ei aina vaadi suurta lompakkoa, vaan pienelläkin markkinointibudjetilla voidaan saada vaikuttava ja tuloksia tuova mainoskampanja aikaiseksi. Ai miten? Tästä Aamukahviseurasta saat mukaasi ajatuksia ja eväitä, miten rakennat omassa organisaatiossasi kustannustehokkaita mainoskampanjoita käytössäsi olevalla datalla.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 4.3.2025: Personointi markkinoinnissa – mitä kuluttajat odottavat ja miten onnistut? Vieraina Emma Lehtovaara ja Miikka Rahikainen (Dagmar)

Personointi on yksi markkinoinnin supervoimista, ja nykyaikaisen liiketoiminnan sekä paremman asiakaskokemuksen tärkeimmistä erottautumiskeinoista. Personoinnin tehokas hyödyntäminen markkinoinnissa vaatii kuitenkin strategiaa, ymmärrystä sekä oikeita työkaluja. Aamukahviseurassa päästään kuulemaan ensimmäisinä vinkit personointiin, joka on liiketoiminnallisesti kannattavaa ja brändiä vahvistavaa.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 25.2.2025: Markkinoija, näin teet toimivia ja vaikuttavia videoita, vieraina Jenni Kantis ja Sanna Mansikkamäki (Otavamedia)

Jokainen markkinoija tietää jo, että videot lisäävät brändiin sitoutumista ja herättävät huomiota, eli niitä kannattaa tehdä. Videoiden tuottaminen ilman selkeää suunnitelmaa ja tavoitetta saattaa kuitenkin hukata resursseja, eivätkä tästä johtuvat heikot tulokset innosta tekemään niitä lisää.