MarkkinointiKollektiivi

Tapahtumat

SIGN UP: MK Aamukahviseura 22.4.2025: How agentic AI transforms marketing? Guest speaker Bart de Peuter (CM.com)

AI is now at the point where it not only gives ideas, but is capable of making decisions and performing actions. Agentic AI will soon change our buying behaviour and create a better customer experience for all of us. In this virtual MK Aamukahviseura session we will see examples of how customer experience and the way we do marketing can change with agentic AI.
Blogit

What journalism taught me about emotion in B2B marketing

It’s very tempting to rely exclusively on fact-based and highly technical arguments when building a B2B brand, but research – and experience – show that emotions can have a long-lasting impact in B2B marketing.
Tapahtumat

HAE MUKAAN 6.5.2025: Somemarkkinoijan iltapäivä – 4 ratkaisua arjen haasteisiin

Hae mukaan somemarkkinoijan iltapäivään! Tämän tilaisuuden kautta haluamme antaa tukemme sinulle, somemarkkinoinnin ammattilainen. Saat yhdessä iltapäivässä näkymän alati muuttuvaan somemarkkinointiin, sekä erilaisia keinoja pysyä muutoksessa mukana. Tilaisuudessa paneudutaan neljään somemarkkinoinnin ajankohtaiseen teemaan, joita käsitellään ensin inspiraatiovartteina kaikille yhteisessä alustuksessa, minkä jälkeen niihin syvennytään sparripiireissä eli fasilitoiduissa pienryhmissä.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 15.4.2025: Näin tavoitat vieraskielisen väestön: Tehoa tutkimukseen ja markkinointiin, vieraana Sakari Sandqvist (Taloustutkimus)

Suomen väestöstä yli 11 % on äidinkieleltään muuta kuin suomea puhuvia, mutta tämä ryhmä on ollut pitkään aliedustettuna markkinoinnin ja kuluttajatutkimusten kentällä. Miten voimme varmistaa, että markkinointi ja tutkimus tavoittavat oikealla tavalla tämän useiden alueiden kaupoille ja palveluille merkittävän ja moninaisen kohderyhmän? MK Aamukahviseura saa aiheesta vieraakseen Sakari Sandqvistin (Taloustutkimus).
Blogit

Markkinoinnin mitattavuuden parantaminen on koko toimialan asia

Markkinoinnin mittaamisen kehittämiseen käytetään valtava määrä aikaa ja energiaa. Dataa on enemmän kuin koskaan ja mittaaminen helpompaa kuin ikinä ennen. Mutta…
Tapahtumat

ILMOITTAUDU MUKAAN 14.5.2025: Voimavarana hyvinvoiva henkilöstö – näin helpotat markkinointi- ja asiantuntijatyön arkea

Tule mukaan MarkkinointiKollektiivin ja Severan virtuaalitilaisuuteen, jossa käsitellään erityisesti markkinointi- ja asiantuntijatyössä toimivien työelämää työkuorman hallintaan liittyvän hyvinvoinnin ja jaksamisen kautta.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 8.4.2025: Millaisia suomalaiset lapsiperheet ovat? Tutkittua tietoa arvo- ja asennemaailmasta, vieraana Sylva Vahtera (Iro Research)

Suomessa elää noin 550 000 lapsiperhettä, mikä tekee heistä yhden tärkeimmistä kuluttajakohderyhmistä. Tämän reilun 2 miljoonan henkilön väestöryhmän tunnusmerkkejä ovat ruuhkavuodet, mutta mitä kaikkea niihin ruuhkavuosiin mahtuu? Tässä Aamukahviseurassa esitellään tarkkanäköisiä tutkimustuloksia suomalaisista lapsiperheistä sekä heidän arvo- ja asennemaailmoistaan.
Tapahtumat

ILMOITTAUDU MUKAAN: Asiakaskokemus ja asiakasymmärrys markkinoinnin keskiöön – johda, personoi ja erottaudu / Helsinki 24.4.2025

Tule mukaan MarkkinointiKollektiivin livetilaisuuteen varmistamaan, että organisaatiosi markkinoinnissa asiakkaanne varmasti löytyy sieltä kuuluisasta keskiöstä!