MarkkinointiRadiossa puhututtaa datan keruu ja asiakasymmärryksen kerääminen ilman omaa myyntikanavaa. Kuinka pelillistäminen voi tuoda lisäarvoa ja apua tilanteeseen? Vieraina Max Söderholm (Playable) ja Alexandra Alhonen (Anora).
Tässä Mikä on tärkeää? -podcastin jaksossa keskustellaan Black Fridayn "feikkitarjouksista" ja koko BF-ilmiön tärkeydestä, Australian tulevasta laista, joka kieltää somen alle 16-vuotiailta sekä Jaguarin paljon puhuttaneesta brändiuudistuksesta.
Tuntuuko vaikealta lähteä viestimään ja markkinoimaan vastuullisuustekemistä? Et ole yksin. Tälle ilmiölle on olemassa myös nimi: green hushing. Se tarkoittaa sitä, ettei yritys kerro vastuullisuusteoistaan kohuun joutumisen pelossa. Lue Suvin vinkit, kuinka välttää viherpesukohut!
Mikko on ehtinyt uransa aikana olla mukana perustamassa hengästyttävän monta yritystä koripalloseurasta viestintätoimistoon ja kiertotalouden start upiin. Tahti ei ainakaan ole hidastumassa, vaikka painopiste on markkinoinnista siirtynyt vastuullisuuteen ja kestävään kehitykseen.
On puhuttu kyllästymiseen asti myynnin ja markkinoinnin yhteistyöstä. Samassa kuorossa on laulanut Riina Jokinen (Kram Mark Ops), joka jaksaa jankuttaa yhteistyön prosesseista, rutiineista ja työkaluista. Eikä hän aio lopettaa vieläkään.
Merikallio&Sonin perustaja Iina suhtautuu duuneihin samalla intohimolla kuin harrastuksiinsa ja kenties siksi tämän mainostoimiston pisimmät asiakassuhteet ovat kestäneet jo 15 vuotta.
Tällä kertaa Mikä on tärkeää? -podcastin jaksossa keskustellaan b2b-ostamisen muuttumisesta sekä b2b- ja b2c-markkinoinnin eroista, rohkeuden puutteesta markkinoinnissa ja sen syistä sekä Coca-Colan tekoälyllä tuottamasta joulumainoksesta.
Strutseihin liittyy eriskummallinen myytti niiden tavasta käsitellä pelottavia tilanteita: ne työntävät päänsä hiekkaan ja toivovat ongelmien katoavan ympäriltään kuin taikaiskusta. Samaa voisi osin sanoa Suomen digitaalisen mainonnan kentästä, kun esille tuodaan evästeettömän tulevaisuuden haasteet markkinoijille.