MarkkinointiKollektiivi

Tapahtumat

ILMOITTAUDU MUKAAN: Vastuullisuus – kestävä liiketoiminta ja asiakasymmärrys-tilaisuus keskiviikkona 22.5.2024 klo 14–16

Kaikki johtoryhmät ovat joutuneet saman kysymyksen eteen: miten pidämme liiketoiminnan pyörät pyörimässä, kun samalla täytyy aktiivisesti uudistua ja jopa kannibalisoida vanhaa bisnestä uuden tieltä? Miten yritysvastuusääntelyn muutokset vaikuttavat markkinointiin ja viestintään? Kuinka kestävällä liiketoiminnalla ja asiakasymmärryksellä voidaan vahvistaa brändin edelläkävijyyttä? 
Podcast

MarkkinointiRadion Sunnuntaibrunssi Jakso 4: Anssi Järvinen

Markkinointiradion Sunnuntaibrunssin tämän viikon vieras Anssi Järvinen on copywriter jumalan - tai punk-bändin -armosta.
Podcast

Mikä on tärkeää? Jakso #13: Temu - Tekoälyn vaikutus hakuihin - Retromainokset ja äänibrändäys

Mikä on tärkeää? -podcastin tässä jaksossa keskustellaan verkkokauppa Temun aggressiivisesta markkinalle tulossa ja sen tuloksista, tekoälyn vaikutuksesta hakukoneisiin ja hakumarkkinaan sekä vanhojen (retro)mainosten uudelleenkierrättämisestä, jiingleistä ja äänibrändäyksestä.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 23.4.2024: TOP 5 vinkkiä tehokkaaseen natiivimainontaan ja sen helppoon tekemiseen, vieraana Sarianna Haakana (Readpeak)

Tule mukaan Aamukahviseuraan oppimaan ja keskustelemaan tehokkaan natiivimainonnan tekemisestä käytännön tasolla. Natiivimainonta mielletään usein brändimarkkinoinnin ylätason keinoksi, mutta yhä enenevässä määrin sitä käytetään taktiseen mainontaan – ja se toimii!
Podcast

MarkkinointiRadion Sunnuntaibrunssi Jakso 3: Sampo Karpo

Markkinointiradion Sunnuntaibrunssin tämän viikon vieraana on Sampo Karpo, pilotoinnin ja erikoistoiminnan mies, jolta eivät ideat eivätkä mielipiteet lopu kesken.
Podcast

Mikä on tärkeää? Jakso #12: B2B-markkinointi - Orastavaa kasvua näkyvissä? - Brändien kannanotot

Mikä on tärkeää? -podcastin jaksossa keskustellaan B2B-markkinoinnin (korkeasta!) tasosta Suomessa, taloustilanteen elpymisen indikaattoreista ja sen vaikutuksista markkinointi-investointeihin sekä brändien kantaa ottavasta markkinoinnista ja sen tärkeydestä Hartwallin esimerkin kautta.
Podcast

Mikä on tärkeää? Jakso #12: B2B-markkinointi - Orastavaa kasvua näkyvissä? - Brändien kannanotot

Tämänkertaisessa Mikä on tärkeää? -podcastin jaksossa keskustellaan B2B-markkinoinnin (korkeasta!) tasosta Suomessa, taloustilanteen elpymisen indikaattoreista ja sen vaikutuksista markkinointi-investointeihin sekä brändien kantaa ottavasta markkinoinnista ja sen tärkeydestä Hartwallin esimerkin kautta.
Blogit

Se mitä toinen sanoo markkinointialasta, ei ole toiselle totuus

MarkkinointiKollektiivi teki syksyllä 2023 ansiokasta työtä kerätessään tietoa lähes kuudensadan kollegamme hyvinvoinnista alalla. Ah! Ajattelin. Tätä olen odottanut. Sain itse olla mukana julkistamassa tuloksia ja puheenvuorollani rohkaisemassa markkinointiväkeä pitämään huolta positiostaan, työnsä edellytyksistä ja tuesta oman työn kehittämiseen – tai lähtemään.