Markkinointijohtajan iltapäivä
4 ratkaisua arjen haasteisiin
- Milloin: ke 2.4.2025, klo 14.00–18.00, asiaosuus klo 14.00–17.00
- Missä: Botta, Museokatu 10, 00100 Helsinki
- Hyvä tietää: Tilaisuus on tarkoitettu ainoastaan markkinointijohtajille. Tilaisuus on veloitukseton.
Tervetuloa mukaan markkinointijohtajien omaan iltapäivään! Tämän tilaisuuden kautta haluamme antaa tukemme markkinointijohtajille arkeen, joka vaatii kohderyhmän sääntöjen tuntemista, myynnin ja markkinoinnin yhteistyön strategista ajattelua sekä markkinointitoimenpiteiden kannattavuuden seurantaa.
Tilaisuudessa paneudutaan neljään markkinointijohtajan työpöydältä löytyvän ajankohtaiseen teemaan. Teemoja käsitellään ensin asiantuntijapuheenvuoroina kaikille yhteisessä alustuksessa, jonka jälkeen niihin syvennytään sparripiireissä, eli fasilitoiduissa pienryhmissä. Lisäksi tilaisuuden ohjelma mahdollistaa verkostoitumista markkinointijohtajien kesken.
Tilaisuudesta ei tule streamia tai tallennetta. Haluamme rakentaa aitoa verkostoitumista ja keskusteluyhteyttä paikan päälle saapuvien kesken. Tilaisuus on veloitukseton. Mukaan mahtuu 50 markkinointijohtajaa ilmoittautumisjärjestyksessä.
Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan!
Ilmoittaudu mukaan Lyytissä >>
--------------------
Tilaisuudessa paneudutaan neljään teemaan. Teemoja käsitellään kaikille yhteisessä alustuksessa jonka jälkeen niihin syvennytään sparripiireissä eli fasilitoiduissa pienryhmissä.
Teema 1: Luo kasvua Gen Z -kohderyhmässä – Näin tavoitat, vakuutat ja sitoutat alle 30-vuotiaat kuluttajat
- Tunnetko sinä markkinointijohtajana säännöt, joilla brändisi voi luoda kasvua ja vahvistaa jalansijaa ostovoimaltaan nopeasti kasvavan Z-sukupolven keskuudessa? Nykymaailmassa menestyvät brändit pelaavat kuluttajien säännöillä, ei toisin päin. Kohderyhmän käyttäytymisen ja koodiston tunteminen korostuu erityisesti diginatiiveissa nuorissa kuluttajissa, jotka ovat rikkoneet perinteisen markkinointifunnelin.
- Sparripajassa käydään läpi neljän kohdan konkreettinen viitekehys, jolla varmistat, että brändisi tavoittaa, vakuuttaa ja sitouttaa Gen Z -kuluttajat tavalla, jota he brändeiltä tässä ajassa edellyttävät.
- Teeman asiantuntijana toimii Eija Gerlander (Bängeri). Eija on yksi johtavan Pohjoismaisen Z-sukupolveen erikoistuneen asiantuntijatalon perustajista, ja hänellä on laaja kokemus Z-sukupolven käyttäytymisestä ja markkinoinnista. Hän on työskennellyt mm. Samsungin, Postin, Orklan, Fazerin, Smuuti Skinin, Valion, Marimekon ja Warner Musicin kanssa, ja auttanut lukuisia muitakin yrityksiä vahvistamaan kilpailukykyään nuorten kuluttajien keskuudessa.
Teema 2: Markkinoinnin ja myynnin yhdistyminen: liidistä rahavirtaan
- Ostamisen muutos pakottaa markkinointia ja myyntiä uudistumaan ja yhdistymään. Markkinointijohdon pitää pystyä mahdollistamaan myyntiä ja osoittamaan vaikutuksensa suoraan myynnin onnistumiseen. Miksi tästä huolimatta markkinointi ja myynti edelleen toimivat siiloissa? Siilot maksavat yrityksille rahaa. Jokainen hutiin mennyt liidi, jokainen asiakas, joka ei saanut oikeaa tietoa ostoprosessin aikana – kaikki on menetettyä myyntiä. Mikä on modernin ostamisen dynamiikka ja miten markkinointi voi tukea myyntiä proaktiivisesti ja samoin myynti markkinointia?
- Sparripajassa otetaan aiheeseen konkreettinen käytännön kulma, jolla yhdistää kaupalliset prosessit liidistä rahavirtaan. Yhdistetty markkinointi & myynti ei ole vain kivaa yhteistyötä, vaan se näkyy suoraan myynnin kasvuna – mitattavasti. Sparripajassa käydään läpi käytännön stepit, mitä voi tehdä huomenna oman organisaationsa kaupalliseksi kehittämiseksi.
- Teeman asiantuntijana toimii Oona Kankkunen (Network & Growthin yrittäjä ja Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA:n Myynnin lähettiläs), joka suhtautuu intohimoisesti modernin myynnin ja kaupallisen yhteistyön parantamiseen yrityksissä. Oona on myyntistrategi ja -valmentaja, Revenue Enablement -konsultti, tietokirjailija ja social selling sanansaattaja.
Teema 3: Markkinoinnin mittaaminen – analytiikkatiedosta liiketoiminnan johtamiseen
- Markkinointijohdon tehtävä on todistaa oma ja tiiminsä työn vaikuttavuus. Yrityksen johtoryhmä ja omistajat odottavat oikeutetusti markkinoinnilta vaikuttavuutta, joka näkyy liiketoiminnan luvuissa. Samaan aikaan säästöpaineet ja toimintamallien muutokset – esim. järjestäytyminen revops-tiimeiksi – muuttavat markkinoinnin roolia ja toimintaympäristöä. Miten markkinointi sidotaan järjestelmiä ja dataa hyödyntäen liiketoiminnan strategisiin tavoitteisiin ja koviin lukuihin, kuten liikevaihtoon, kannattavuuteen ja kassavirtojen syntymiseen?
- Nykyisten muutosten keskellä markkinointijohdolla on edessään vakava tarkastelu: miten raportoin markkinoinnin tulokset tavalla, joka kytkeytyy todennettavasti liiketoiminnan tuloksiin.
- Sparripajassa syvennytään muutoksen suunnitteluun ja käytännön tason johtamiseen, jota markkinoinnin sitominen liiketoiminnan strategisiin tavoitteisiin vaatii.
- Teeman asiantuntijana toimii markkinoinnin asiantuntija ja yrittäjä Jussi Junikka (Fulmore). Jussilla on pitkä kokemus pk-yritysten kasvattamisesta strategisen markkinoinnin ja asiakkuuksien johtamisen avulla. Läheisiä teemoja hänelle ovat etenkin asiakashankinnan kehittäminen, asiakasdatan hyödyntäminen ja markkinoinnin johtamisen parhaat käytännöt.
Teema 4: Miksi personointi on markkinoijille menestyksen edellytys vuonna 2025
- Mitä jokaisen markkinointijohtajan on hyvä ymmärtää ja tietää personoinnista: miksi personointi ei ole enää vain mukava lisä, vaan välttämätön osa markkinoinnin menestystä vuonna 2025?
- Sparripajassa käydään läpi, miten yrityksessänne hyödynnetään personointia tällä hetkellä – ja onko olemassa parempia tapoja auttaa tunnistamaan, aktivoimaan ja konvertoimaan käyttäjiä eri personointitaktiikoiden avulla.
- Teeman asiantuntijana toimii Olli Lehtisalo (Leadoo), joka on kokenut myynnin, markkinoinnin ja viestinnän ammattilainen. Ollilla on lähes 20 vuoden kokemus viestintäkonsulttina, asiakkuusjohtajana sekä myyntijohtajana ja osakkaana toimimisesta. Nykyään Olli toimii konversioalusta Leadoolla myyntijohtajana. Aiemmin hän on toiminut myös elämys- ja viihdemaailmassa Tapparan markkinointijohtajana, vastaten Suomen menestyksekkäimmän jääkiekkojoukkueen markkinoinnista.
Tilaisuuden aikataulu:
- Klo 13.40–14.00 Ovet auki ja verkostoitumista
- Klo 14.00–15.30 Alustukset neljään markkinointijohtajan arjen haasteeseen
- Klo 15.30–17.00 Lyhyt tauko ja sparripiiritKlo
- Klo 17.00–18.00 Afterit (kevyttä purtavaa ja verkostoitumista)
Ohjelma ja aikataulu saattavat muuttua vielä ennen tilaisuutta. Tilaisuuden tuottaa MarkkinointiKollektiivi. Tilaisuuden mahdollistavat Bängeri, Fulmore, Leadoo, Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA sekä Botta Events.