MarkkinointiKollektiivin Teematilaisuus: 

Voimaa brändimarkkinointiin tunteilla ja teknologialla

  • ‍Milloin: Keskiviikkona 19.3.2025 klo 13.30–16
  • Missä: Virtuaalitilaisuutena verkossa
  • Hyvä tietää: Tilaisuus on kaikille avoin ja veloitukseton

Tässä MarkkinointiKollektiivin tilaisuudessa tarjotaan erityisesti brändimarkkinoinnin ammattilaisille monipuolisia näkökulmia ja vinkkejä oman brändin kehittämiseen.

Kuinka brändi voisi saada uutta voimaa yhteisöllisyydestä, elämyksistä, empatiasta ja tasapainosta? Kuinka vaikuttavassa brändin rakennuksessa hyödynnetään teknologian alati tarjoamia uusia mahdollisuuksia? Tämä tilaisuus kokoaa yhteen brändimarkkinoinnin asiantuntijoiden näkemyksiä, jotka auttavat brändejä erottumaan ja sitouttamaan kohdeyleisöä entistä vahvemmin.

Tule mukaan vuoden kiinnostavimpaan bränditilaisuuteen!

The event will be held primarily in Finnish, but one presentation will be conducted in English.

Ilmoittaudu mukaan Lyytistä >>

-------

Tilaisuuden puheenvuorot:

Herätä brändin lumovoima eloon kokemusmarkkinoinnilla

  • Brändien menestys piilee tunnesiteen luomisessa, ja kokemusmarkkinointi tarjoaa tehokkaimman keinon tähän. Yllättävät, aidot ja elämykselliset kohtaamiset luovat brändiin tunnesiteen, tekevät siitä muistettavan ja vahvistavat sen suositteluhalukkuutta. Kun kokemusmarkkinointi yhdistetään älykkääseen monikanavaiseen markkinointiin, sen vaikutus jatkuu vielä pitkälle.

    Susanna Joki (Mall of Tripla) kertoo, kuinka elämyksellisyyttä kannattaa hyödyntää brändin erottautumisen ja vahvistamisen näkökulmista. Susanna kertoo myös, kuinka elämyksellisyyden elinkaarta voi jatkaa pitkäänkin eri markkinointikanavia hyödyntäen.

Brändin voima ulkomainonnassa – miten erottua ja jäädä mieleen?

  • Tiedämme, että mainonnan muistettavuus on laskussa ja digikanavat ovat vallanneet yhä suuremman osan markkinointibudjeteista. Miten brändit voivat varmistaa, että heidän viestinsä ei huku informaatiotulvaan?

    Ville Bergman (Clear Channel) pureutuu mainonnan vaikuttavuuteen ja muistijälkeen. Ville kertoo, kuinka 3D-mainonta ja dynaamiset sisällöt voivat parantaa brändien näkyvyyttä ja muistettavuutta. Luvassa on vinkkejä, miten brändimarkkinoija voi varmistaa onnistuneen 3D-toteutuksen ulkomainonnassa ja napata kohderyhmän huomion omalle brändillensä.

Gen Z rakastaa osallistuvia brändejä – näin rakennat aidon yhteisön

  • Gen Z -kuluttajat lähestyvät 30 vuoden ikää ja monet brändit pohtivat kuumeisesti, kuinka pysyisivät tälle kohderyhmälle relevantteina. Maailmalla brändit ovat tukeutuneet enenevissä määrin Community-Driven Brands -ideologiaan, eli yhteisöohjautuvaan brändiin. Tutkimukset osoittavat, että brändit, jotka ovat nostaneet asiakkaansa valokeilaan, ovat kyenneet lisäämään merkittävästi kohderyhmänsä asiakasuskollisuutta ja ostohaluja. Yhteisöllisyys ei kuitenkaan toimi, jos se on päälle liimattua.

    Eija Gerlander (Bängeri) kertoo, kuinka brändin puolelta aitoa ja aktiivista yhteisöohjautuvuutta toteutetaan. Eija esittelee kolme erilaista Brand Community -strategiaa, joiden avulla brändit voivat kasvattaa vetovoimaansa ja sitouttaa Gen Z -kuluttajia tehokkaasti.

On-brand, at scale: The Future of Brand Marketing

  • In today’s increasingly visual world, brands must create and publish more content than ever across multiple channels. As a result, collaboration and visual communication have become essential for modern businesses. While remote work and decentralised teams have made organisations more agile, they’ve also introduced new challenges in maintaining brand consistency. How can brand marketers keep up with growing content demands while ensuring both efficiency and control?

    Jorge Bestard (Canva)
    shares insights on how to empower teams, streamline workflows, and leverage AI to scale content creation—ensuring every piece stays on-brand.

Brändin rakentamisessa ei voi onnistua ilman empatiaa

  • Data ja teknologia ovat tärkeitä brändimarkkinoijan työkaluja, mutta ne eivät yksin riitä luomaan syvää yhteyttä asiakkaisiin. Brändien menestymisen ytimeen nouseekin empatia – kyky ymmärtää toisia ihmisiä ja asettua heidän asemaansa. Kun markkinoijina ymmärrämme kohderyhmämme motivaatioita ja uskallamme brändimme kanssa kohdata heitä myös “In Real Life”, pystymme kommunikoimaan kohderyhmälle varmasti relevanteista asioista.

    Antti Sevänen (Parcero) kertoo, miten empatiaa voi tietoisesti kehittää ja hyödyntää brändin rakennuksessa. Antti käy läpi keinoja, joilla brändi voi rakentaa syvempiä tunnesiteitä, ja joilla brändimarkkinoija voi tehdä brändistään mieleenpainuvan ja kasvattaa asiakasuskollisuutta. 

-------

Tilaisuuden aikataulu: 

  • 13.30 Tilaisuuden avaus ja puheenvuorot
  • 16.00 Tilaisuus päättyy

Hyvä tietää:

  • Ohjelma ja aikataulu saattavat muuttua vielä ennen tilaisuutta.
  • Tilaisuuden tuottaa MarkkinointiKollektiivi.
  • Tilaisuuden mahdollistavat Mall of Tripla, Clear Channel, Canva, Parcero ja Bängeri.
  • Tilaisuus on osallistujille maksuton ja kaikille avoin. 

Ilmoittaudu mukaan Lyytistä >>

Julkaistu 
19.2.2025
Tapahtumat
 -kategoriassa

Lisää 

Tapahtumat

 -kategoriasta

Katso kaikki

Tilaa uutiskirje ja saat tiedon tapahtumista, koulutuksista ja markkinoinnin työpaikoista ensimmäisten joukossa!

No spam ever. Read our Privacy Policy
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.