Tiistaina 1.4.2025 klo 8.30–9.00 MK Aamukahviseura:
Miten hallita ja ennustaa asiantuntijan työkuormaa? – Ajatuksia projektien resursointiin ja kannattavuuteen projektipäälliköille, esihenkilöille sekä luovan alan asiantuntijoille
Vieraana Jukka Markkanen (Severa)
Oletko koskaan ollut tilanteessa, jossa kädet ovat jo töitä täynnä, mutta jostain silti vain ilmestyy lisää projekteja työpöydällesi? Oletko mahdollisesti katsonut toimia jo täynnä olevaa kalenteriasi ja miettinyt, mihin IHMEväliin saisit vielä tämän ja tuon homman mahdutettua?
Tämä täysin hypoteettinen skenaario voi ajoittain olla ihan arkea luovan alan asiantuntijatyössä. Moni markkinointi-, mainonta-, viestintä-, brändi-, media- ja digitoimistossa tai vastaavissa inhouse-toimissa työskentelevä asiantuntija saattaa toisinaan tuskastella työajan riittävyyden sekä hallinnan kanssa. Samaan aikaan organisaatioiden projektipäälliköt ja liikkeenjohtajat tekevät parhaansa resursoidessaan ja ennustaessaan tulevaa työmäärää.
Tässä Aamukahviseurassa Jukka Markkanen (Severa) antaa vinkkejä ja ajattelemisen aihetta niin asiantuntijatyön seurantaan, ennustettavuuteen kuin kannattavuuteenkin. Asiantuntijoiden työkuorma sekä organisaation laskutus kulkevat käsi kädessä, ja niiden ennustettavuus lähtee meistä jokaisesta itsestämme. Ennustamiseen ei käytetä kristallipalloa, joten tule mukaan ja opi, miten sinä voit tehdä parhaasi niin itsesi kuin tiimisi eteen, jotta työkuormaa olisi kaikkien teidän kohdalla mahdollista hallita fiksusti sekä kannattavasti.
Puolituntisen aikana käsittelemme ainakin seuraavia teemoja:
📍 Kuinka työntekijänä varmistat, että tuleva työkuormasi osataan ottaa huomioon?
📍 Kuinka projektipäälliköt ja esihenkilöt voivat resursoida työntekijöiden tulevia töitä fiksusti?
📍 Miksi tulevaisuuden parempi ohjaaminen on kannattavampaa kuin menneisyyden numeroiden seuranta?
📍 Miten monimutkaista asiantuntijatyötä on mahdollista ennustaa?
Ilmoittaudu mukaan Lyytissä >>
------------------
MK Aamukahviseura on MarkkinointiKollektiivin tuotannon juontama virtuaalinen aamukahvihetki, jossa jaetaan inspiraatiota vaihtuvien vieraiden kanssa markkinoinnin asiantuntijoillle. Tarjolla on rentoa keskustelua markkinoinnin alan ajankohtaisuuksista, aiheista ja ilmiöistä. Katso tallenteita aiemmista Aamukahviseuroista.