Tiesitkö, että B2B-asiakkaista 80 % käy yrityksen verkkosivulla ennen ensimmäistäkään yhteydenottoa? Tai että lähes puolet ostajista suosii täysin myyjätöntä ostoa? Jos verkkosivustot ja -palvelut ovat olennainen osa organisaatiosi markkinointistrategiaa ja haluat varmistua, että näitä kehitetään oikeaan suuntaan, tule mukaan Aamukahviseuraan.
Liiketoimintasi löydettävyys määrittää menestyksesi. Hakukonekäyttäytyminen ja kohderyhmäsi hakukoneiden käyttö on murroksessa – oletko varautunut muutokseen?
Meneekö hakukoneoptimoinnin periaatteet kokonaan uusiksi, kun Googlen hakukoneen toimintalogiikkaan tulee muutoksia? Entä valuuko kaikki tähän mennessä tehty hyvä duuni hukkaan? Ei, jos reagoi muutokseen, ymmärtää oikeasti hakujen taustalla olevia tarpeita ja osaa käyttää mielikuvitusta niiden täyttämiseen, kirjoittavat Henriikka Raussi ja Joona Lamppu Venuulta MarkkinointiKollektiivin kumppaniblogissa.
“Ilman hakukoneoptimointia muut markkinointitoimenpiteet menevät helposti hukkaan. Haluamme jakaa yhteisön muiden jäsenten käyttöön sen tiedon, mikä meille on tiiminä kertynyt”, kertoo Irene Dimakides Venuulta. Miksi hakukoneoptimointi on tärkeää, millä eri tavoilla näkyvyyttä voi saavuttaa ja miten Googlen muutokset vaikuttavat hakukoneoptimointiin?