Strutseihin liittyy eriskummallinen myytti niiden tavasta käsitellä pelottavia tilanteita: ne työntävät päänsä hiekkaan ja toivovat ongelmien katoavan ympäriltään kuin taikaiskusta. Samaa voisi osin sanoa Suomen digitaalisen mainonnan kentästä, kun esille tuodaan evästeettömän tulevaisuuden haasteet markkinoijille.
MarkkinointiRadiossa sukelletaan tällä kertaa mainonnan digitaalisuuteen ja tulevaisuuteen, kun vieraiksi saapuvat Finnkinon Mika Wickström ja Cinematazticin perustaja Mikkel Hagedorn. Jaksossa ruoditaan mm. sitä, miten ja minkä takia perinteisten maksetuiden medioiden muutos digitaaliseen suuntaan on mennyt vihkoon, ja mitä me markkinoijina voisimme tehdä paremmin. Lähtökohtana keskustelussa on se, että mainonnan kohde(yleisö) pitäisi saada nauttimaan kokemuksesta, eikä välttelemään sitä.
Olet ehkä nähnyt syötteessäsi Lontoon bussiin kiinnitetyt ripset tai valtavan Barbien kävelevän Burj Khalifan vieressä. Fake Out Of Home -mainonta on yksi mielenkiintoisimmista viraali-ilmiöistä.
Teadsin näkökulmasta, Googlen päätös omaksua IAB:n video-ohjeistus on enemmän kuin tervetullut muutos. Se heijastaa alan laajempaa muutosta kohti tarkkuutta ja läpinäkyvyyttä, joita Teads on aina pitänyt tärkeänä.
Tule mukaan Aamukahviseuraan oppimaan ja keskustelemaan tehokkaan natiivimainonnan tekemisestä käytännön tasolla. Natiivimainonta mielletään usein brändimarkkinoinnin ylätason keinoksi, mutta yhä enenevässä määrin sitä käytetään taktiseen mainontaan – ja se toimii!
Markkinointialalle löydetään ja päädytään monien mutkien kautta. MarkkinointiRadiossa oman uratarinansa avaa Annika Räihä. Annikalla on pitkä tausta markkinoinnin, median ja mainonnan parissa, mutta hänen päätymisensä alalle ei ollut lainkaan selvää, edes hänelle itselleen.