Uskon, että markkinointi voisi olla organisaatiossa kuin organisaatiossa tunnistettu ja tunnustettu strategisen menestyksen draiveri. Silti markkinoijat arjessa tuijottavat kovin usein liikenteen trendejä, liidimääriä, voitettuja silmäpareja ja huomioarvoja – omassa nurkassaan. Samaan aikaan nurkka muuttuu YT-kierrosten ja organisaatioiden tehostamisten kautta kierros kierrokselta ahtaammaksi.
Yrityksillä, joilla on erottuva ja asiakkaille merkityksellinen brändipositio, on vahvempi asiakasuskollisuus, kasvava markkinaosuus ja mahdollisuus laajentua kannattavasti. Vahva brändipositio luo pitkällä aikavälillä kestävää arvoa, joka auttaa myös toipumaan haasteista nopeammin.
Tiedätkö, miten palvelumuotoilua voi hyödyntää strategisessa markkinoinnissa ja liiketoiminnan kehittämisessä? Miten johtaa brändin mukaista asiakaskokemusta systemaattisesti ja johdonmukaisesti läpi asiakaspolun? Tässä Aamukahviseurassa Sirpa Toljander esittelee Dagmarin asiakaskokemuksen muotoilun viitekehyksen sekä työkaluja, joiden avulla koko organisaation asiakaskokemuksen voi nostaa uudelle tasolle.
Tämän tilaisuuden puheenvuorojen kautta syvennytään pohtimaan markkinoinnin roolia strategian vahvana toteuttajana, kuinka liiketoimintastrategiaa tukeva ja erottuva brändipositio luodaan, vaikuttavatko teknologiavalinnat strategiaan ja miten markkinoinnin projektikohtaisten avainlukujen seuranta mahdollistaa kasvua tukevan ennakoimisen.
Millaista elämää yli 55-vuotiaat elävät ja millaisia he ovat kuluttajina? Tämän meille kertoo Sylva Vahtera (Iro Research), joka esittelee Aamukahviseurassa uunituoreen tutkimuksen ikäryhmästä 55+.
Tällä kertaa Aamukahviseurassa painavaa puhetta markkinoinnin arvostuksen puolesta: Sanni Karvonen (Knowit) on arjessaan kohdannut markkinoinnin arvostuksen haasteita yrityksen koosta tai alasta riippumatta – kuten varmasti moni muukin. Mitä voimme asialle tehdä?
Data ei ole enää vain muotisana – se on kilpailuetusi. Tässä MK Aamukahviseurassa syvennymme datalähtöisen markkinoinnin strategioihin, kun vieraaksemme saapuu Daniela Alén (Meltwater).
Haluatko kehittää B2B-liiketoimintaasi myynnin ja markkinoinnin yhteispelillä ja strategisella kasvumarkkinoinnilla? Selvitetään yhdessä, miten joskus kompleksinenkin B2B-toimintaympäristö aukeaa yhteisellä näkemyksellä ja suunnalla.