Tiistaina 11.2.2025 klo 8.30–9.00 MK Aamukahviseura:
Onko se kansainvälistyminen oikeasti niin vaikeaa? – 5 konkreettista vinkkiä B2B-yrityksen kansainvälistymiseen markkinoinnin keinoin
Vieraina Pauli Nurminen ja Riku Komi (Unfair Lean Marketing)
Kansainvälistymisen ympärillä elää vahvassa erilaisia myyttejä.
“Kansainvälistyminen on kallista ja todella vaikeaa.”
“Uusille markinoille ei kannata lähteä ilman paikallisia kumppaneita, valmista myyntiverkostoa tai työntekijöitä.”
Moni pk-yritys haaveilee kasvusta. Koska kotimarkkina on jo kypsä, kääntyvät katseet mm. Ruotsiin ja Keski-Eurooppaan uusien mahdollisuuksien ja kasvun perässä. Kansainvälistymisessä on kuitenkin muutamia selkeitä sudenkuoppia, sekä vahvana eläviä myyttejä, jotka kannattaa tiedostaa.
Tässä MarkkinointiKollektiivin Aamukahviseurassa Pauli Nurminen ja Riku Komi (Unfair Lean Marketing) tarjoavat 5 konkreettista vinkkiä B2B-yrityksen kansainvälistymiseen markkinoinnin avulla, ja jakavat oppeja kokemuksensa kautta. Onko se kansainvälistyminen kuitenkaan niin hankalaa?
Puolituntisen aikana käsittelemme ainakin seuraavia aiheita:
- Millaisia strategisia valintoja tulee tehdä ja mitä tulee ymmärtää uudesta markkinasta?
- Minkälaisella budjetoinnilla kansainvälistymisessä täytyy lähteä liikkeelle, että voi saada tuloksia aikaan?
- Onko tunnettuus kohdemarkkinassa edellytys menestyksekkäälle kansainvälistymiselle vai onko muita tapoja päästä sisään uusiin markkinoihin?
Ilmottaudu mukaan Lyytistä >>
------------------
MK Aamukahviseura on MarkkinointiKollektiivin tuotannon juontama virtuaalinen aamukahvihetki, jossa jaetaan inspiraatiota vaihtuvien vieraiden kanssa markkinoinnin asiantuntijoillle. Tarjolla on rentoa keskustelua markkinoinnin alan ajankohtaisuuksista, aiheista ja ilmiöistä. Katso tallenteita aiemmista Aamukahviseuroista.