Google Analytics 4 tulee - kuinka markkinoijan tulisi tähän valmistautua?
Vieraana Tomi Seppänen (Tulos)
Google Analyticsin vanhemmalle versiolle (UA) sanotaan heipat heinäkuussa 2023. Mitä uusi versio - Google Analytics 4 (GA4) - tuo tullessaan ja mitä markkinoijan tulisi ottaa huomioon GA 4:n käyttöönottoa suunniteltaessa? Mitä GA4:n uudet ominaisuudet mahdollistavat ja kuinka niistä saadaan alusta alkaen kaikki hyöty markkinointia ajatellen irti?
MK Aamukahviseurassa Tomi Seppänen (Tulos) avaa, mitä Google Analyticsin muutos itse asiassa tarkoittaa ja miten muutos näkyy markkinoijan työpöydällä. Luvassa on konkreettisia vinkkejä käyttöönottoon ja entistäkin parempaan mittaamiseen ja analytiikkaan.
“Muutos GA4:ään ja uudenlaiseen toimintatapaan pakottaa haastamaan omaa ajattelulogiikkaa. Uuden työkalun käyttöönoton yhteydessä kannattaa miettiä, onko kerättävä data hyödyllistä ja pystytäänkö kerätyn datan pohjalta luomaan päätelmiä, jotka ohjaavat toimenpiteisiin."
Puolituntisen aikana käsittelemme ainakin seuraavia teemoja:
- Mikä konkreettisesti muuttuu Google Analytics 4:n myötä?
- Miten siirtyminen Google Analytics 4:n kannattaa toteuttaa ja mitä kannattaa ottaa huomioon käyttöönotossa?
- Miten ottaa kaikki irti mittaamisen uusista mahdollisuuksista?
- Miten jokaisen markkinoijan kannattaa valmistaa itsensä ja sidosryhmänsä uuden analytiikkatyökalun kanssa arkeen?
<< Voit katsoa tallenteen myös täällä >>
MK Aamukahviseura on MarkkinointiKollektiivin tuotannon juontama virtuaalinen aamukahvihetki, jossa jaetaan inspiraatiota vaihtuvien vieraiden kanssa kaikille markkinoinnin asiantuntijoillle. Tarjolla on rentoa keskustelua markkinoinnin alan ajankohtaisuuksista, aiheista ja ilmiöistä. Katso aiempien vierailujen tallenteet ja tutustu konseptiin.