Ajoittain hektisen työarjen keskellä on tärkeää pysähtyä edes hetkeksi pohtimaan sitä, kuka on, millainen on oma ammatti-identiteetti, millaisten arvojen pohjalta tahtoo omaa työelämäänsä rakentaa ja miksi tekee sitä työtä, mitä tekee.
Tässä ajassa korostuu ihmisten kaipuu moniin perustarpeisiin, jotka ovat huiman teknologisen kehityksen kuluessa tuntuneet jäävän taka-alalle. Suuren teknologisen edistyksen myötä tuntuu kuin olisimme unohtaneet sen arvokkaan voiman, mikä meillä on: ihmisyys ja toisten kohtaaminen.
Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA tutki hiljattain myynnin ja markkinoinnin ammattilaisten näkemyksiä muun muassa johtamisen nykytilasta ja haasteista. Myynti & Markkinointi 2023 -barometrin tuloksissa korostui tarve kohentaa alojemme saumatonta yhteistyötä.
Moni tiedostaa, että muuttuvassa maailmassa pärjätäkseen tarvitaan kunnon ravistelua ja täysin uusin tavoin tekemistä. Perinpohjaisen, radikaalin muutoksen johtamisen kohdalla saattaa kuitenkin herätä kysymyksiä: Mistä aloittaa, miten edetä? Kati Huovinmaa jakaa omat, kokemuksen ja mokien myötä löytyneet vinkit hyödynnettäväksi muutosprojektissasi onnistumiseen.
Asiakaskokemukselta vaaditaan paljon ja monet vaatimukset kohdistuvat tavallisesti markkinoinnin tai asiakaspalvelun tekemiseen. Asiakastyö on kuitenkin haastavaa, ja sen kehittäminen oikeaan suuntaan vielä merkittävästi haastavampaa.
Suomalaiset B2B-yritykset kunnioittavat lakien lisäksi työntekijöitään, asiakkaitaan ja ympäristöään, ja myös toimivat sen mukaisesti. Niiden tarjoamat ratkaisut ovat usein niitä kaikkein kestävimpiä. Miksi se ei näy ja kuulu? Miksei vastuullisuus ole erottuva kilpailutekijä ja keskeinen osa useamman suomalaisen B2B-brändin arvolupausta ja viestintää maailmalla? Mikä voisi olla arvokkaampaa kuin olla tunnettu ja arvostettu niin tärkeästä asiasta?
Miten muutimme myyntiämme ja kasvatimme tulosta 50 prosentilla? Ratkaisun avaimet olivat raadollinen rehellisyys, vanhan tekemisen räjäyttäminen – ja markkinoinnin tuottama tieto. Tämä on tarinamme siitä, miten pöllytimme vanhan B2B-myynnin mallin ja saimme myynnin ja markkinoinnin tukemaan toisiaan aidosti.
1995-2010 syntynyt Z-sukupolvi edustaa jo kolmasosaa kuluttajista globaalisti. Samaan aikaan kun uuden kuluttajasukupolven ostovoima kasvaa kohisten, välillisestä ostovoimasta puhumattakaan, monen brändin asiakaskunta vanhenee uhkaavasti. Edessä on kohderyhmän nuorennusleikkaus.