"Tuskin kukaan enää kyseenalaistaa tekoälyn tai koneoppimisen tarjoamia mahdollisuuksia myös digitaalisessa markkinoinnissa", kirjoittaa Juha Viherväs (Fonecta) MK Kumppaniblogissa ja avaa, miten mainonnan pelisäännöt ovat jo muuttuneet.
"Tehokkaimmillaan kohtaamispisteet ovat silloin, kun yritys pääsee sitouttamaan kohtaamispisteissä asiakkaan tunnetasolla", kirjoittaa Siiri Akrenius (Markkinointitoimisto WDS) ja kertoo, mitä ainakin brändien tulisi muistaa tarkistaa säännöllisin väliajoin.
"Kansainväliset tutkimukset osoittavat mainonnan olevan investointi, jolla luodaan kestävää kasvua. Me markkinoijat emme kuitenkaan aina pysty perustelemaan tarvittavia investointeja niin sanottuun kulmahuoneeseen saakka, mikä voi aiheuttaa kuilua markkinoinnin ja liiketoiminnan johdon välillä", kirjoittaa Nina Eriksson (MTV) ja listaa brändimainonnan tehokkuuden mittarit.
"Onko markkinoinnin substanssiosaamisesi ajanmukaista? Kumpaan kastiin kuulut – oletko menestyksen hidaste vai veturi?" kirjoittaa Anne Otava-Mikkonen (Rastor-instituutti) ja jakaa täsmävinkit oman osaamiskartan rakentamiseen.
"Asiakaskokemus on tärkein yksittäinen nimittäjä menestyvien verkkokauppojen ja digitaalisen myynnin takana", kirjoittaa Samuli Hokkanen (Crasman) MK Kumppaniblogissa ja avaa, mistä tekijöistä verkkokaupan asiakaskokemus rakentuu.
Jokainen kohtaaminen on uusi tilaisuus auttaa asiakasta, korjata aiempia virheitä ja täydentää ymmärrystä asiakkaasta kokonaisuutena, kirjoittaa Matti Pylväs (Edita Prima) MK Kumppaniblogissa ja kertoo, miten henkilökohtaista asiakaskokemusta voidaan skaalata ilman valtavaa määrää resursseja.
Kuinka tavoitat asiakkaan ja saat hänet tarttumaan koukkuun jo ennen kuin hän itse ymmärtää tarvitsevansa tuotetta tai palveluasi? Oskari Ilomäki (Digizer Oy) jakaa MK Kumppaniblogissa konkreettisia vinkkejä hakukoneoptimointiin asiakaspolun eri vaiheissa.
"Markkinoijan iloksi, mutta myös päänvaivaksi innovaatioiden määrä erityisesti digitaalisessa maailmassa on ehtymätön", kirjoittaa Pami Bergman (Kantar) MK Kumppaniblogissa ja kertoo, kuinka kasvattaa datainvestointien hyötysuhdetta.