Kumppaniblogi: Parcero
Rajojen rikkominen ja rohkeiden asioiden tekeminen… Ahh, tuo jokaisen markkinoijan märkä unelma! Ja myös se organisaation sisäinen pelkotila, johon moni säväyttävä idea kaatuu.
Mutta miksi? Mitkä ovat lopulta riskit? Kunhan et loukkaa ketään tai tee pahaa maailmalle, mitä voi pahimmillaan käydä? Vanha nyrkkisääntö on, että hyvällä brändillä on niin faneja kuin antifaneja.
Aloita itsestäsi
Rohkeus on lopulta melko helppoa ja monesti muutos kannattaa aloittaa itsestä. Aseta itsellesi siis yksi tavoite, josta herää sisäinen jännityksen tunne ja joka on luonteeltaan jopa törkeä. Älä pelkää sitä, saavutatko tavoitteen, vaan siirry määrittelemään ne avaintulokset, jotka vievät sinua kohti asettamaasi tavoitetta. Palaa tähän tavoitteeseen ja määrittelemiisi avaintuloksiin viikoittain. Puolen vuoden kuluttua olet varmasti jo paljon pidemmällä kuin mitä olisit koskaan voinut unelmoida. Voimaannut!
Jatka töissä
Rohkeus inspiroi ihmisiä lapsista vanhuksiin sekä toimitusjohtajaan. Se on mielestäni huumorin tavoin universaali positiivinen tunnetila, johon jokainen markkinoija voisi tarttua. Väitän myös, että tekemällä rohkeaa markkinointiviestintää, myös organisaatiot voimaantuvat ja potentiaalia vapautuu muuhun tekemiseen.
Anna siis sisäisen hyvän energian tarttua ja haasta tiimisi tai kenties jopa organisaatiosi miettimään, mihin suuntaan maailma on menossa, missä te olette ja mitä haluaisitte yhdessä tässä maailmassa saavuttaa. Kirjoittakaa kaikki ideat ylös ja muodostakaa niistä selkeä ja yksinkertainen visio, jonka jokainen voi unissaan muistaa. Muodostakaa tästä visiosta yksi markkinoinnin tavoite, joka vie teitä kohti tätä visiota, sekä kolme avaintulosta, jotka vievät teitä kohti tätä markkinoinnin tavoitetta ja toimikaa.
Suutarin lapsella on kengät
Parceron visio on olla Suomen arvostetuin strategisen markkinointiviestinnän luova kumppani ja maailman paras työyhteisö.
Suomen arvostetuin.
Maailman paras.
Ei paha. Sanoisin, että ihan rohkeat tavoitteet olemme asettaneet yhdessä tiimin kanssa.
Tätä rohkeaa visiota tukemaan teemme asiakkaillemme markkinointiviestintää, joka rakentaa kohderyhmän mielikuvaa oikeaan suuntaan ja houkuttelee vierelleen ihmisiä, jotka haluavat olla mukana. Ja kuka ei nyt haluaisi vierelleen hemmetin hauskaa tiimiä, joka auttaa jalkauttamaan liiketoimintastrategian luovaksi markkinointiviestinnäksi ja yritysjohdolle ymmärrettäviksi avaintuloksiksi? Jep, olen samaa mieltä. Kysymyksiä ja ajatuksia vaan tänne heittämään, niin kyllä me niistä teille tarjous tehdään.
Parcero on kasvun ystävä
Tarjoamme monikanavaista online ja offline -mediat yhdistävää kasvumarkkinointia, jossa markkinointitoimenpiteet ja -tavoitteet ovat linjassa liiketoiminnan tavoitteiden kanssa. Tavoitteiden saavuttamista ohjaavat selkeät strategiset mittarit, jotka jalkautuvat käytännön tasolle viikkoseurannan kautta. Ja miekan terävänä kärkenä on se paljon puhuttua luovuus, sillä se toimii koko homman öljynä.
Palvelumme mahdollistaa luovuuden, datan ja liiketoiminnan yhdistämisen niin, että markkinointiviestinnän tekeminen on ketterää, tehokasta ja vaikuttavaa.
Miksi tyytyä vähempään kun voi ottaa rinnalleen toimijan, joka haluaa olla Suomen arvostetuin ja maailman paras?
Parcero on kolumbialainen slangisana ja se tarkoittaa hyvää ystävää. Ja niin, yhtenä arvonamme on tietysti rohkeus.
Kirjoittaja Heikki Kyllönen on eroottinen amatööritanssija ja Parceron vt. toimitusjohtaja*, joka ei pelkää.
Ota yhteyttä Heikkiin tai varaa Heikin kalenterista aika, mikäli haluat keskustella yrityksesi markkinoinnin johtamisesta ja kasvusta.
*Parceron toimitusjohtaja Antti Jokela on vanhempainvapaalla ja palaa töihin pian.
____________________
Heikki Kyllönen kertoi MarkkinointiKollektiivin Strategisia valintoja -teematilaisuudessa, kuinka strateginen markkinointiviestintä tuo kasvua liiketoiminnalle.