Aihe:

Asiakasymmärrys

Blogit

B2B-markkinoijan tärkein pääoma on tieto – ilman sitä ei ole myyntiä

Miten muutimme myyntiämme ja kasvatimme tulosta 50 prosentilla? Ratkaisun avaimet olivat raadollinen rehellisyys, vanhan tekemisen räjäyttäminen – ja markkinoinnin tuottama tieto. Tämä on tarinamme siitä, miten pöllytimme vanhan B2B-myynnin mallin ja saimme myynnin ja markkinoinnin tukemaan toisiaan aidosti.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE:  MK Aamukahviseura 26.9.2023: Liikennettä, konversioita vai laatua – miten markkinoinnin investointeja verkossa tulisi kohdentaa?

MK Aamukahviseurassa vieraamme Fredrik Rönnlund (Leadoo Marketing Technologies) tarttuu monen markkinoijan pöydällä olevaan ongelmaan, kokonaiskuvan puuttumiseen. Keskustelu tarjoaa apuja muun muassa pirstaleina eri alustoilla olevan tiedon jalostamiseen ja omien verkkosivukävijöiden parempaan tunnistamiseen ja palveluun.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 22.8.2023: Sukupolvi Z – millainen se on oikeasti?

Aamukahviseurassa tietoa markkinoijalle sukupolvi-Z:sta. Kun puhutaan sukupolvi Z:sta, puhutaan 740 000 suomalaisesta tulevaisuuden päättäjästä, joiden kulutuskäyttäytymistä ja arvo- sekä asennemaailmaa käydään läpi tutkimustulosten kautta. Mitä markkinoijan on hyvä tietää tästä nuoresta ikäryhmästä? Millainen on heidän asenne- ja arvomaailmansa? Millaisia segmenttejä ryhmän sisältä löytyy? 
Blogit

Miksi näen tämän mainoksen?

"Huonosti targetoitu markkinointi ärsyttää ja voi tuottaa hallaa yritykselle tai brändille, joten on liiketoiminnallisestikin täysin perusteltua laittaa paukkuja parempaan kohdennukseen", kirjoittaa Katja M. Remes MK Kipinävuorossa ja kertoo, miksi huono kohdentaminen sai mehut väärään kurkkuun.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 7.2.2023: Kuinka omaa dataa rikastamalla rakennetaan aitoa asiakasymmärrystä? Vieraina Taija Koskinen ja Mira Mäkiaho (Suomen Asiakastieto)

MK Aamukahviseura sai 7.2. vieraakseen Taija Koskisen ja Mira Mäkiahon (Suomen Asiakastieto), jotka kertovat mitä tärkeää markkinoija voi oppia niiden asiakkaiden ostodatasta, joista ei tullutkaan asiakkaita. Taija ja Mira havainnollistavat sekä b2b että b2c case-esimerkkien kautta, kuinka omaa dataa rikastamalla rakennetaan aitoa asiakasymmärrystä. Katso tallenne!
Blogit

Mitä hyvin johdettu sosiaalisen median hallinta mahdollistaa vuonna 2023?

Sosiaalisen median käyttö asiakaspalvelukanavana on yksi tämän vuoden nouseva trendi, mutta se vaatii nopeaa reagointia ja lyhyttä vasteaikaa, kirjoittaa Emilia Meyer-Arnold (Retriever) MK Kumppaniblogissa. Käy lukemassa, miten hallita ja johtaa sosiaalisen median kokonaisuutta vuonna 2023!
Blogit

Asiakkuuksien tiedolla johtaminen -  polku syvempään asiakasymmärrykseen

"Tiedolla johtaminen avaa kokonaisvaltaisen 360-asteen näkymän asiakkuuksiin ja niiden kehittämiseen. Kaiken takana on tutkitumpi, analysoidumpi ja syvempi asiakasymmärrys, joka toimii punaisena lankana ja tukena organisaation asiakaslähtöisen uudistumisen tiellä", kirjoittaa Pekka Vuorela (InnoLink) MK Kumppaniblogissa.
Video

MarkkinointiMiks, jakso 1: Miks asiakasta pitää ymmärtää?

Millaisia vastauksia markkinoinnin tulisi kyetä antamaan koko organisaatiolle asiakasymmärryksen parantamiseksi? MarkkinointiMiks-sarjan 1. jaksossa Jemmi Laaninen (Leadoo Marketing Technologies), Samuli Hokkanen (Crasman) ja Johanna Jäkälä (VR) vastaavat MarkkinointiKollektiivin yhteisön jäsenten lähettämiin kysymyksiin asiakasymmärrykseen liittyen.