Vastuullisuus – kestävä liiketoiminta ja asiakasymmärrys
- Milloin: Keskiviikkona 22.5.2024 klo 14–16
- Missä: Virtuaalitilaisuutena verkossa
- Hyvä tietää: Tilaisuus on kaikille avoin ja veloitukseton
Kaikki johtoryhmät ovat joutuneet saman kysymyksen eteen: miten pidämme liiketoiminnan pyörät pyörimässä, kun samalla täytyy aktiivisesti uudistua ja jopa kannibalisoida vanhaa bisnestä uuden tieltä? Miten yritysvastuusääntelyn muutokset vaikuttavat markkinointiin ja viestintään? Kuinka kestävällä liiketoiminnalla ja asiakasymmärryksellä voidaan vahvistaa brändin edelläkävijyyttä?
MarkkinointiKollektiivin tilaisuudessa selvitetään vastauksia näihin kysymyksiin yhdessä, lämpimästi tervetuloa!
Katso tallenne:
-------------------------
Tilaisuuden puheenvuorot:
Miten selättää sääntelyähky ja innostaa muut mukaan vastuullisuusmatkalle?
- Pasi Nokelainen ja Elina Palkama (Kaskas) antavat pikakatsauksen kiristyvään yritysvastuusääntelyyn ja jakavat vinkkejä, miten lähteä rakentamaan organisaatiolle vastuullisuusnarratiivia. Vahva faktoihin perustuva punainen lanka auttaa viestinnän ja markkinoinnin suunnittelussa muutosten keskellä. Pasi ja Elina muistuttavat, että nyt täytyy suunnitella toimenpiteitä, jotka ovat linjassa sääntelyn kanssa. Parhaimmillaan ne myös avaavat yrityksille uusia liiketoimintamahdollisuuksia.
Miten tuotamme arvoa asiakkaillemme ja yhteiskunnalle tavalla, joka luo kestävän pohjan sekä liiketoiminnalle että luonnon kantokyvylle?
- Paula Hernetkoski ja Petteri Lillberg (Knowit) muistuttavat, että liiketoiminnan pitkän tähtäimen menestyksen avain on kestävyysmuotoilu. Se nojatuu vahvaan asiakaskeskeisyyteen ja kykyyn yhdistää taloudellinen hyöty positiiviseen sosiaaliseen ja ekologiseen muutokseen. Innostavassa esityksessään Paula ja Petteri summaavat, mitä uudistavaa kasvua luova lähestymistapa vaatii yrityksiltä ja brändeiltä.
Ihmisoikeuksista huolehtimassa – vastuullisuusraportointi ja huolellisuusvelvoiteprosessi
- Maija Lumme (Finnwatch) kertoo, mihin asioihin yritystoiminnan globaaleja vaikutuksia tutkiva kansalaisjärjestö kiinnittää huomiota yritysten vastuullisuusraportoinnissa. Maija käy esimerkkinä läpi Luhdan huolellisuusvelvoiteprosessin. Tämä YK-periaatteiden mukainen prosessi on tulossa yritysvastuusääntelyn myötä pakolliseksi suurimmille yrityksille. Maijan esityksessä erityistarkasteluun otetaan yritysten vaikutukset ihmisoikeuksiin.
-------------------------
Iltapäivän aikataulu:
- Klo 14.00 tilaisuuden avaus
- Puheenvuorot
- Klo 16.00 tilaisuus päättyy.
Ohjelma ja aikataulu saattavat muuttua vielä ennen tilaisuutta. Tilaisuuden tuottaa MarkkinointiKollektiivi. Tilaisuuden mahdollistavat Knowit ja Kaskas. Tilaisuus on osallistujille maksuton ja kaikille avoin.
Lisää
Tapahtumat
-kategoriasta
Katso kaikki
Tilaa uutiskirje ja saat tiedon tapahtumista, koulutuksista ja markkinoinnin työpaikoista ensimmäisten joukossa!
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.