VAIKUTTAVAA MARKKINOINTIA – Voimaa ja työkaluja markkinoinnin ammattilaisille

Tässä MarkkinointiKollektiivin tilaisuudessa haetaan voimaa ja vauhtia vaikuttavaan markkinointiin, kun yhdessä tilaisuuden puhujien kanssa haastamme sinut edistämään markkinoinnin arvostusta ja osoittamaan sen vaikutuksia. Keskustelemme siitä, miten voimme hajottaa vaikuttavuuden pienempiin, helpommin hallittaviin osiin ja keskittyä markkinoijan työssämme olennaiseen. 

Tervetuloa mukaan luomaan merkityksellistä keskustelua ja jakamaan parhaita käytäntöjä!

  • Milloin: ke 20.3.2024 klo 14–17 (puheenvuorot klo 14–16.15)
  • Missä: Finnkino Tennispalatsi, sali 2, Salomonkatu 15, Helsinki
  • Hyvä tietää: Tilaisuus on osallistujille maksuton. 

Tilaisuudesta ei tule streamia tai videotallennetta: olemme paikalla kokemassa jotain vain tässä hetkessä. Kutsu myös kollegasi mukaan ja tulkaa hakemaan voimaa ja työkaluja arkeen yhdessä!

Paikkoja on rajoitetusti, ilmoittaudu heti mukaan Lyytistä >>

------------------------------------

Tilaisuuden puheenvuorot:

Markkinoija, sinä olet vaikuttava
  • Mitä tapahtuu, jos yritys ei panosta myyntiin ja markkinointiin eikä ymmärrä alojen ammattilaisten arvoa? Millä keinoin varmistamme, että ammattilaiset ja heidän työnsä saavat ansaitsemansa arvostuksen?
  • Marko Hovinmäki (Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA) muistuttaa markkinoinnin ja myynnin merkityksestä. Marko haastaa puheenvuorossaan meistä jokaisen mukaan vaikuttavuuden talkoisiin: kuinka voimme lisätä markkinoinnin arvostusta? Miten palkka-avoimuus, sopimusosaaminen ja myynnin sekä liiketoiminnan lukujen ymmärtäminen vaikuttavat arvomme näkemiseen? Miten voimme osoittaa, että investoimalla markkinointiin saadaan tulosta aikaan?
Vaikuttavuuden skaala
  • Vaikuttavasta markkinoinnista puhuttaessa mieleen tulevat usein suuret mainospinnat, liikkuva kuva ja laaja yleisötavoittavuus – eli kalliit ja näyttävät toteutukset. Mutta mitä jos resurssit eivät sellaiseen riitä?
  • Ulla Ristkari-Ryynänen ja Ville Rantanen (Kuuki) pohtivat, miten voimme hajottaa vaikuttavuuden pienempiin, helpommin hallittaviin palasiin, ja mihin asioihin pitää oikeasti vaikuttaa. Yhdessä voimme muuttaa pelkän "suuren ja näyttävän" tavoittelun monipuoliseksi vaikuttavuuden strategiaksi, joka kasvaa ja mukautuu yrityksen tarpeiden mukaan.
Ostopolut ja ostaminen digitalisoituvat – kuinka vaikuttavan verkkosivuston tulee kehittyä?
  • Tiedämme, että digitalisaatio on myllännyt ostopolkuja ja jokaisen yrityksen tulisi tarkastella verkkosivustoaan kriittisesti. Jos emme pysty tunnistamaan, sitouttamaan ja toteuttamaan ostopolkuja digitaalisessa maailmassa, voimme nopeasti tulla tarpeettomiksi!
  • Olli Lehtisalo (Leadoo) käy puheenvuorossaan läpi, miten yrityksen verkkosivut ovat ostamisen muutosten ytimessä. Kävijät odottavat verkkosivuilta parempia asiakaskokemuksia, ja samaan aikaan kävijöiden houkuttelu organisaation verkkosivuille on kalliimpaa kuin koskaan aiemmin. Tämän puheenvuoron jälkeen tiedät, miten ostajien polku ja odotukset ovat muuttumassa ja kuinka verkkosivujen pitää muuttua vaikuttavimmiksi vastatakseen näihin odotuksiin.
Pelillistämällä vaikuttavuutta asiakaspolun kaikkiin vaiheisiin, case SOKOS
  • Millaisen loikan markkinointisi vaikuttavuus ottaisi, jos saisit yleisösi pysähtymään paremmin viestisi ääreen, keskittymään siihen sataprosenttisesti ja pysymään sen äärellä minuutteja aktiivisesti osallistuen? Max Söderholm (Playable) kertoo miten tämä on mahdollista pelillistämistä hyödyntäen.
  • Veera Korvenkari (SOKOS) näyttää, miten SOKOS on lähes neljän vuoden ajan erittäin menestyksekkäästi hyödyntänyt pelillistämistä asiakaspolun eri vaiheissa. Luvassa on vaikuttavia kokemuksia ja konkreettisia lukuja pitkäkestoisesta menestyksestä pelillistämisen parissa yli 100 kampanjan kokemuksella. 
Miten varmistat mainonnan vaikuttavuuden?
  • Mitkä tekijät vaikuttavat tutkimusten mukaan mainonnan vaikuttavuuteen? Hanna Halmela (Dagmar) kertoo miten mediasuunnittelun näkökulmasta varmistetaan vaikuttavuus ja miten voit validoida mainontasi vaikuttavuuden.

------------------------------------

Iltapäivän aikataulu:

  • Klo 13.40 ovet avautuvat, tervetuloa!
  • Klo 14.00 Tilaisuuden avaus
  • Puheenvuorot ja keskustelua
  • Klo 16.15 Verkostoitumista ja pientä purtavaa
  • Klo 17.00 Tilaisuus päättyy

Ohjelma ja aikataulu saattavat muuttua vielä ennen tilaisuutta. Tilaisuus on kaikille avoin ja veloitukseton.

Tilaisuuden tuottaa MarkkinointiKollektiivi. Tilaisuuden mahdollistavat Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA, Leadoo, Kuuki, Playable, Dagmar ja Finnkino.

Ilmoittaudu mukaan Lyytistä >>

Julkaistu 
21.2.2024
Tapahtumat
 -kategoriassa

Lisää 

Tapahtumat

 -kategoriasta

Katso kaikki

Tilaa uutiskirje ja saat tiedon tapahtumista, koulutuksista ja markkinoinnin työpaikoista ensimmäisten joukossa!

No spam ever. Read our Privacy Policy
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.