Tiistaina 21.5.2024 klo 8.30–9.00 MK Aamukahviseura:
Millaisia yli 55-vuotiaat oikeasti ovat? Tutkittua tietoa arvo- ja asennemaailmasta
Vieraana Sylva Vahtera (Iro Research)
Millaista elämää yli 55-vuotiaat elävät ja millaisia he ovat kuluttajina? Tämän meille kertoo Sylva Vahtera (Iro Research), joka esittelee Aamukahviseurassa uunituoreen tutkimuksen ikäryhmästä 55+.
“Ikä on vain numeroita” ei ole pelkkä fraasi, vaan ihan elävää elämää. Yli 55-vuotiaat ovat elämästään nauttivia, elinvoimaisia ja aktiivisia kuluttajia, jotka ymmärtävät elämän rajallisuuden. Tutkimuksessa on selvitetty, että he haluavat elää tässä ja nyt, ja heillä on monenlaisia tarpeita itsensä lisäksi myös lapsilleen ja lapsenlapsilleen. 55 plussat eivät kuitenkaan koe tulevansa huomioiduksi markkinoinnin ja mainonnan kohderyhmänä. Jos sinä haluat saada osasi tästä yli 2 miljoonan kuluttajan ryhmästä, nyt kannattaa tulla kuulolle!
Puolituntisen aikana käsittelemme ainakin seuraavia teemoja:
📍Mitä markkinoijan tulee tietää yli 55-vuotiaista?
📍Millainen on heidän asenne- ja arvomaailmansa?
📍Millaiset 5 eri segmenttiä ikäryhmän sisältä löytyy?
📍Miten yli 55-vuotiaiden työelämää voidaan tukea?
Katso tallenne:
------------------
MK Aamukahviseura on MarkkinointiKollektiivin tuotannon juontama virtuaalinen aamukahvihetki, jossa jaetaan inspiraatiota vaihtuvien vieraiden kanssa markkinoinnin asiantuntijoillle. Tarjolla on rentoa keskustelua markkinoinnin alan ajankohtaisuuksista, aiheista ja ilmiöistä. Katso tallenteita aiemmista Aamukahviseuroista.