Tiistaina 5.3.2024 klo 8.30–9.00
Kuinka rakennat kaupallisesti menestyvän viraali-ilmiön yhdessä Gen Z:n kanssa?Case: Smuuti Skin
Vieraana Eija Gerlander (Bängeri)
Tule mukaan oppimaan ja keskustelemaan some-ilmiöstä, joka muuttui sensaatioksi ja myyntihitiksi: kun ihonhoitobrändi Smuuti Skin lanseerattiin, myytiin kahdessa päivässä tuotteen puolen vuoden varastot loppuun!
Smuuti Skinin lanseerauskampanjaan ei käytetty laisinkaan rahaa. Se syntyi kohderyhmän oikeanlaisesta sitouttamisesta, läpinäkyvyydestä ja heidän kanssaan käydystä vuoropuhelusta. Lopulta kohderyhmä itse loi menestyksekkään lanseerauksen. Eija Gerlander (Bängeri) kertoo tarkemmin, mitä kaikkea Smuuti Skinin lanseerauksen taustalla tapahtui, ja kuinka jokainen brändi voi ottaa siitä oppia.
Tästä Aamukahviseurasta saavat apua omaan työhönsä ja Z-sukupolven kanssa menestyksen rakentamiseen erityisesti tuotekehityksen, -portfolioiden ja -lanseerausten kanssa työskentelevät markkinoinnin ja kaupallistamisen ammattilaiset. Vaikka et olisikaan luomassa täysin uutta brändiä Gen Z -kohderyhmälle, niin jokaisen markkinoijan tulee ymmärtää, miten tämä sukupolvi muuttaa maailmaa. Viimeistään nyt on aika sopeutua uudenlaiseen ajattelutapaan: jos haluat hurmata ja innostaa uusia ostajia ja voittaa Z-sukupolven puolellesi, älä tarjoa vain valmista ja kiillotettua.
Puolituntisen aikana käsittelemme ainakin seuraavia teemoja:
📍 Miten sekä uudet ja jo olemassa olevat brändit voivat itse vaikuttaa viraalimenestykseensä?
📍 Miten nuorempia kuluttajia puhutellaan ja luodaan yhteisöllisyyttä tuotteen ympärille?
📍 Mitä voimme oppia TikTokin kautta syntyneistä viraaleista hiteistä ja niiden käsikirjoittamisesta?
Katso tallenne:
------------------
MK Aamukahviseura on MarkkinointiKollektiivin tuotannon juontama virtuaalinen aamukahvihetki, jossa jaetaan inspiraatiota vaihtuvien vieraiden kanssa markkinoinnin asiantuntijoillle. Tarjolla on rentoa keskustelua markkinoinnin alan ajankohtaisuuksista, aiheista ja ilmiöistä. Katso tallenteita aiemmista Aamukahviseuroista.