MarkkinointiKollektiivin Facebook-ryhmässä syntyi kampanja, jolla halutaan edistää rauhaa. Lue tästä, miten kampanja sai alkunsa ja ota osaa: voit auttaa jakamalla kampanjan materiaalia.
Helmikuun lopulla Antti Huttunen kirjoitti MarkkinointiKollektiivin Facebook-ryhmään ja pyysi apua. Huttunen kertoi tarinan äidistä, joka pakeni perheensä kanssa Ukrainan sotaa. Matkalla kohti Varsovaa äiti soitti ystävälleen Suomeen, ja kertoi itkien toiveestaan: saada äidit kaikkialla maailmassa ymmärtämään, mitä tapahtuu ja puhumaan rauhan puolesta. Viesti oli yksinkertainen: Lopettakaa sota ja keskustelkaa.
Äidin toive sai välittömästi markkinointikollektiivilaisten keskuudessa ideointia aikaan. Janika Niskanen kutsui halukkaat mukaan Mothers Demand Peace-työryhmään. Ryhmään ilmoittautui mukaan lähes 60 markkinointikollektiivilaista, ja tiimi kehitti pika vauhtia kampanjan äidin toiveen ympärille.
“Halusimme luoda tavan osoittaa tukea ja edistää rauhaa. Sen tuli olla ihmiset yli rajojen yhdistävä, auttaa keskustelemaan ja löytää oikean tiedon äärelle. Viesti ihmiseltä ihmiselle, äidiltä äidille. Mikä olisikaan yhdistävämpää kuin äidinrakkaus? Tästä syntyi Mothers demand peace,” kertoo Niskanen tiimin työn taustasta.
Tule mukaan jakamaan #mothersdemandpeace sanomaa. Kampanjan materiaalin ja osallistumisohjeet löydät täältä.
Lue myös Antti Huttusen kirjoitus MarkkinointiKollektiivin facebook-ryhmässä