“Mikä on tärkeää?” -podcast lupaa kertoa syksylläkin, mitkä asiat markkinoijien kohtaamasta informaatiotulvasta ovat tärkeitä ja miksi. Ohjelman juontajana jatkaa MarkkinointiKollektiivin perustaja Santtu Kottila ja panelisteista puolet vaihtuu.

Suomen kuunnelluin markkinointiaiheinen podcast MarkkinointiRadio julkaisee syksyn mittaan toisen tuotantokauden viikoittaisesta “Mikä on tärkeää?” -ajankohtaispodcastista. Ohjelmassa käsitellään kuluneen viikon tärkeimpiä markkinointiaiheita markkinoinnin ammattilaisista koostuvan panelistijoukon kanssa.

Podcastia tuottava MarkkinointiKollektiivi oli todella tyytyväinen podcastin saamaan vastaanottoon kevään ensimmäisellä tuotantokaudella.

- Tällaista podcastia oli meiltä pitkään pyydetty ja keväällä pystyimme sen vihdoin toteuttamaan. Kuunnelluimmat jaksot keräsivät pitkälle päälle 500 kuuntelua ja keskimäärin yksittäistä jaksoa kuunneltiin yli 300 kertaa, ohjelman juontaja Santtu Kottila kertoo.

Kottilan mukaan kuulijapalaute vahvisti tarvetta podcastin jatkamiselle.

- Kuulijapalautteen mukaan tämä podcast onnistui tehtävässään, joka on kuratoida valtavaa alaamme liittyvää sisältötulvaa, poimia sieltä olennaiset ja keskustella miksi kyseinen aihe on tärkeä. Moni markkinoija on arjessaan aika yksin ja erityisesti mieltä lämmittivät ne palautteet, joissa kerrottiin podin olevan kuin erittäin asiantuntevien kollegoiden syvällinen kahvipöytäkeskustelu, Kottila sanoo.

Puolet panelisteista vaihtuvat

“Mikä on tärkeää?” -ohjelmassa on viiden panelistin joukko, joista kaksi on kerrallaan Kottilan vieraana. Jokainen panelisti tuo Kottilan lisäksi mukanaan ajankohtaisen ja merkittävän uutisen tai ilmiön, minkä tärkeyden ja merkityksen raati käsittelee. Joka viikko käydään siis läpi kolme tärkeintä ajankohtaista aihetta.

- Meillä on mukana taas erinomaisen asiantunteva ja monipuolinen panelistijoukko. On näin juontajan näkökulmasta mukava asia, että meillä on keväältä tuttuja panelisteja, mutta sitten myös pari uutta.

Panelisteina kevään tuotantokaudelta jatkavat inhouse-markkinoija Laura Kultaranta Telia Finlandilta sekä Jarno Varis strategisesta bränditoimisto Wörksistä. Uusina mukaan tulevat Laura Myllykoski digimarkkinointitoimisto Tricklestä sekä Jenni Lieto ja Tapio Haaja Sanoma Content Studiolta.

Keväällä keskusteluun nousivat muun muassa Iittalan brändiuudistus, some-kanavien päivystämisen palkattomuus sekä tekoäly ja vastuullisuus monin eri tavoin. Mitkä sitten tulevat olemaan syksyn tärkeimpiä aiheita? Kottila empii vastauksessaan.

- Näitä ennustuksia aina pyydetään, mutta todella vaikea sanoa. Me lupaamme tarttua tärkeimpiin ajankohtaisiin aiheisiin ja tehdä niiden merkityksestä selkoa. Mitkä ovat tärkeitä asioita? Mitkä ovat ohimeneviä ja mitkä toisaalta muovaavat markkinointia pysyvästi ja miten se tapahtuu? Miksi jokin uutinen on merkittävä ja miten se vaikuttaa meidän kaikkien työhön lyhyellä, keskipitkällä ja pitkällä aikavälillä? Uskon, että näihin kysymyksiin vastaaminen on paljon arvokkaampaa kuin pelkkä tulevaisuuden ennustaminen, Kottila pohtii.

Toisen tuotantokauden ensimmäinen jakso julkaistaan torstaina 29. elokuuta Spotifyssa ja SoundCloudissa.

*******

MarkkinointiRadio on MarkkinointiKollektiivin perustama podcast, joka on perustettu vuonna 2018, ja sitä on julkaistu jo sadan jakson verran.

Julkaistu 
21.8.2024
Uutiset
 -kategoriassa

Lisää 

Uutiset

 -kategoriasta

Katso kaikki

Tilaa uutiskirje ja saat tiedon tapahtumista, koulutuksista ja markkinoinnin työpaikoista ensimmäisten joukossa!

No spam ever. Read our Privacy Policy
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.