Älä tee mainontaa ja markkinointia muille markkinoijille vaan niille sun asiakkaille, sun kohderyhmälle – sillä ei ole väliä, voittaako materiaalilla palkintoja, jos se kolahtaa oikeaan kohderyhmään!
Tässä Aamukahviseurassa keskustellaan markkinoinnin tehokkuudesta strategisesta näkökulmasta. Mihin asioihin meidän tulee keskittyä, jos haluamme tehdä tehokasta ja vaikuttavaa markkinointia? Maailmalla on viime vuosina tutkittu valtavasti markkinoinnin tehokkuutta, mutta vain harva yritys Suomessa hyödyntää kaikkia vaikuttavuuden tekijöitä.
Tässä MarkkinointiKollektiivin tilaisuudessa haetaan voimaa ja vauhtia vaikuttavaan markkinointiin, kun yhdessä tilaisuuden puhujien kanssa haastamme sinut edistämään markkinoinnin arvostusta ja osoittamaan sen vaikutuksia. Keskustelemme siitä, miten voimme hajottaa vaikuttavuuden pienempiin, helpommin hallittaviin osiin ja keskittyä markkinoijan työssämme olennaiseen.
1995-2010 syntynyt Z-sukupolvi edustaa jo kolmasosaa kuluttajista globaalisti. Samaan aikaan kun uuden kuluttajasukupolven ostovoima kasvaa kohisten, välillisestä ostovoimasta puhumattakaan, monen brändin asiakaskunta vanhenee uhkaavasti. Edessä on kohderyhmän nuorennusleikkaus.
Rajojen rikkominen ja rohkeiden asioiden tekeminen… Ahh, tuo jokaisen markkinoijan märkä unelma! Ja myös se organisaation sisäinen pelkotila, johon moni säväyttävä idea kaatuu.
Selkiytetään ajatuksia ja luodaan uusia näkökulmia markkinoijan strategisiin valintoihin. Päätöksiin, jotka ovat keskeisiä liiketoiminnan menestyksen kannalta. Tarkasteluun otetaan erityisesti liiketoimintastrategiasta johdettu markkinointistrategia, strateginen kohderyhmäymmärrys ja strategiset valinnat kumppanuuksia ajatellen. Tilaisuus tarjoaa vertaistukea arjen strategisiin valintoihin.
"On olemassa sitkeä tiedostomaton ennakkoluulo, että markkinointia voi tehdä myös ilmaiseksi", kirjoittaa Jari Lindholm MK Kipinävuorossaan ja kertoo, miksi tämä on liiketoiminnan kehittämisen kannalta vaarallinen asia.
MK Aamukahviseurassa Mika Käyhty ja Julia Toivio (Insait) kertovat, miten lyhytvideoiden kautta kerrotaan tarinoita. Mitä erityisesti tulee ottaa huomioon, kun lähtee tekemään tavoitteellista tarinankerrontaa? Mika ja Julia käyvät läpi lyhytvideoformaatin parhaat käytännöt esimerkkien ja käytännönvinkkien kautta.