"Vuosia olen harjoitellut terapeutin, kollegoiden, ystävien ja muiden tukihenkilöiden kanssa vetämään rajoja, pitämään niistä kiinni ja sanomaan ei. Miten tuo pieni kaksikirjaiminen pirulainen voikin olla suomen kielen vaikeimpia ja leimaavimpia sanoja." MarkkinointiKollektiivin blogissa tuntojaan avaa Emmi Paunonen.
MarkkinointiKollektiivin raportti kertoo, että markkinoijia kuormittaa nykyisen työpaikan arjessa eritoten huono johtaminen ja pitkään jatkunut stressi. Itselleen sopimattomiin tai huonoihin oloihin ei kannata jäädä märehtimään – (työ)elämä on liian lyhyt sisältäpäin mädäntävälle arjelle. Kuinka varmistaa sujuva siirtyminen roolista toiseen markkinointialan sisällä? Tähän MarkkinointiKollektiivin Marica Thorén vinkkaa kaksi asiaa siirtymiä sujuvoittamaan.
Tässä ajassa korostuu ihmisten kaipuu moniin perustarpeisiin, jotka ovat huiman teknologisen kehityksen kuluessa tuntuneet jäävän taka-alalle. Suuren teknologisen edistyksen myötä tuntuu kuin olisimme unohtaneet sen arvokkaan voiman, mikä meillä on: ihmisyys ja toisten kohtaaminen.
Ajoittain hektisen työarjen keskellä on tärkeää pysähtyä edes hetkeksi pohtimaan sitä, kuka on, millainen on oma ammatti-identiteetti, millaisten arvojen pohjalta tahtoo omaa työelämäänsä rakentaa ja miksi tekee sitä työtä, mitä tekee.
MarkkinointiKollektiivin teettämän kyselyn mukaan 70 % suomalaisista markkinointi-, viestintä-, mainonta- ja media-alalla työskentelevistä on harkinnut työpaikan vaihtoa ja 38 % alan vaihtoa viimeisen 12 kk aikana. Kyselyyn tulleiden lähes 700 avoimen kommentin mukaan työpahoinvointia lisää mm. ikäsyrjintä, epätasa-arvoinen palkkaus ja työn arvostuksen puute, mikä näkyy kiireenä, hallitsemattomana työmääränä sekä epärealistisina yksilön osaamisen odotuksina.
MarkkinointiKollektiivi toteutti syksyllä 2023 markkinointialan suuren hyvinvointikyselyn. Nyt tulokset ovat valmistuneet ja haluamme jakaa ne kanssasi!
MarkkinointiKollektiivi haluaa tietää mitä sinulle, markkinoinnin alan ammattilainen, kuuluu. Markkinointialan suuren hyvinvointikyselyn avulla koostamme kokonaiskuvaa siitä, miten markkinoinnin alan ammattilaisilla menee työelämässä ja millaisena markkinointiala koetaan.
Työhyvinvointi, jaksaminen ja palautuminen ovat jatkuvasti muuttuvan työelämän pyörteissä yhä merkittävämmässä roolissa niin yksilön kuin yhteisön hyvinvoinnin kannalta. Keräsimme yhteen teematilaisuutemme osallistujien jakamia vinkkejä hyvinvoinnin ja jaksamisen parantamiseen, joiden ensimmäinen osa on tässä.