Kuukautiset, raskaus, keskenmeno, esivaihdevuodet ja menopaussi ovat tavallisia elämään kuuluvia asioita - paitsi työelämään, jossa ne lakaistaan maton alle. Koko yhteiskunta hyötyisi, jos naiset voisivat töissä olla biologiansa kanssa sujut ilman pelkoa ammatillisen arvon kyseenalaistamisesta, kirjoittaa Marica Thorén.
Töissä kiitän, kun minua ystävällisesti huomautetaan virheestäni, mutta kotona samanlainen käytös saattaa aiheuttaa syvää huokailua ja ärsyyntymistä. Rakkaamme ovat usein niitä, joiden seurassa uskallamme purkaa kuormitustamme, mutta siivu työminän kärsivällisyydestä ja ratkaisukeskeisyydestä kuuluu myös kotijoukoille, kirjoittaa Marica Thorén.
MarkkinointiKollektiivin raportti kertoo, että markkinoijia kuormittaa nykyisen työpaikan arjessa eritoten huono johtaminen ja pitkään jatkunut stressi. Itselleen sopimattomiin tai huonoihin oloihin ei kannata jäädä märehtimään – (työ)elämä on liian lyhyt sisältäpäin mädäntävälle arjelle. Kuinka varmistaa sujuva siirtyminen roolista toiseen markkinointialan sisällä? Tähän MarkkinointiKollektiivin Marica Thorén vinkkaa kaksi asiaa siirtymiä sujuvoittamaan.
"Maailma muuttuu, mutta naiset ne vain imuroivat mainoskuvissa. Markkinoija, kuinka paljon kiinnität huomiota siihen, mitä brändisi kuvamaailma todella viestii?" kysyy MarkkinointiKollektiivin tuotannon Marica MK blogissa.
Työpaikan vaihtoon tuntuu liittyvän jokin niin ihana asia, että se saa haluamaan vaihtaa työpaikkaa joka päivä! Onko työliitännäisessä ihmisten kohtaamisessa vielä musta aukko toiselle kauniin palautteen antamisessa? Mitä ihmettä pelkäämme, kun säästelemme kehuja - jos vaikka yhteistyökumppani ylpistyy ja nostaa hintoja? Mitäpä jos kuitenkin muistaisimme kehua ja kannustaa toisiamme, ihan tavallisena arkipäivänä yhteistyön tiimellyksessä?
Mitä työsi tekee maailman hyväksi?, kysyi lapseni. Tästä keskustelusta nappasimme MarkkinointiKollektiivin tuotannon tiimipäivään yhteisen harjoituksen. Kävimme antoisan keskustelun yhdessä siitä mitä hyvää jokaisen meidän mielestä työmme tekee maailman hyväksi. Suosittelen harjoitusta jokaiselle! Me MarkkinointiKollektiivin tuotannossa löysimme viisi pääteemaa vastaukseksi siihen, mitä hyvää työmme tekee maailman hyväksi, ja koostin ne yhteen.
Kuinka mittaan tuloksia? Olenko budjetoinut aikani oikein? Miten markkinointi saataisiin ymmärretyksi organisaatiossa? Asiat, jotka markkinoijaa valvotuttavat on kooste kyselystä MarkkinointiKollektiivin yhteisön jäseniltä. Kyselyssä selvisi neljä pääsyyllistä siihen minkä vuoksi markkinoinnin ammattilainen ei nuku.
Maailma valmiiksi-viikot ovat täällä!Näistä Hulluista työpäivistä, niiden Mammutti tehtävistä sekä 3+1 venymisistä ja Super lauantaiksi hilautuvista työviikoista voisi vitsailla, mutta ikävän moni tarttuu (tai joutuu tarttumaan) niiden tarjouksiin.