Tässä Mikä on tärkeää? -podcastin jaksossa keskustellaan brändeistä ja jargonin käytöstä, vastuullisuudesta kuluttajien ostopäätöskriteerinä (tai oikeammin sen puuttumisesta) muotikaupassa sekä Finlaysonin Jyskiä "tökkivästä" tempauksesta.
*Haku päättynyt* Kenelle meille? MK Tuotannot Oy:lle, joka on MarkkinointiKollektiivin, MyyntiKollektiivin ja MarkkinointiUutisten takana. Unelmamme on, että Suomessa tehdään maailman parasta myyntiä ja markkinointia. Tämän unelman saavuttamiseksi työskentelemme päivittäin. Haemme joukkoomme henkilöä tekemään myyntiä ja vauhdittamaan unelmamme toteutumista. Hakeminen on tehty helpoksi: ei hakemuksia tai CV:n päivittämistä, ainoastaan lyhyt juttutuokio tämän artikkelin lopussa olevan rekrybotin kanssa.
As marketeers we are expected to keep up with the fast change in technology, culture and society. But too often we forget that humans don’t evolve at the same rate as technology does. Whilst the way we satisfy our needs may change, what drives those choices is rooted deep in the way the human brain works.
Tässä Mikä on tärkeää? -podcastin jaksossa keskustellaan hallitusammattilainen ja ex-markkinointijohtaja Sanna Suvanto-Harsaaen haastattelusta MarkkinointiUutisissa , missä hän jakoi näkemyksiään markkinoinnista, talousluvuista ja hallituksen roolista suhteessa markkinointiin, espoolaisen K-Raudan viraalikampanjasta sekä Finlaysonin yhteiskunnallisesti kantaa ottavasta alekampanjasta.
Tällä kertaa Aamukahviseurassa käsittelemme paljon puhuttavaa aihetta: sivutyön eli side hustlen mahdollisuuksia ja haasteita markkinointialalla. Sivutoiminen liiketoiminta on yleistynyt markkinoinnin parissa, ja sen mahdollisuudet kiinnostavat monia! Aiheen oikeudellisiin ja eettisiin velvoitteisiin liittyy kuitenkin kysymyksiä, ja nyt niihin saadaan vastauksia.
Markkinointi luo arvoa asiakkaille ja rakentaa kilpailijoista erottuvaa brändiä. Se on myös strateginen toiminto, joka tukee organisaation tavoitteita ja luo pohjan kasvulle sekä innovaatioille. Markkinoinnin ammattilaisten työ siis vaikuttaa kiistatta siihen, menestyykö yrityksen liiketoiminta.
Silti vain kolmasosa (34 %) Myynti & Markkinointi 2023 -barometriimme vastanneista markkinoinnin ammattilaisista kokee oman alansa arvostetuksi. Lähes yksi neljästä (24 %) ei puolestaan suosittelisi työtä markkinoinnin parissa.
Mitä nämä luvut kertovat markkinoinnin ammattilaisten arjesta ja mitä me kaikki voisimme tehdä niiden parantumisen eteen?
Markkinointijohtaja, ilmoittaudu mukaan: Haluamme antaa tukemme tärkeää, haastavaa ja paineistettua työtä tekeville markkinoinnin johtajille. MarkkinointiKollektiivi kutsuu sinut mukaan markkinointijohtajille suunnattuun iltapäivään.Tilaisuudessa paneudutaan neljään markkinointijohtajan arjessa toistuvaan haasteeseen, joista olemme saaneet avunpyyntöjä. Teemoja käsitellään ensin asiantuntijapuheenvuoroina kaikille yhteisessä alustuksessa, jonka jälkeen niihin syvennytään sparripiireissä eli fasilitoiduissa pienryhmissä. Lisäksi tilaisuuden ohjelma mahdollistaa verkostoitumista markkinointijohtajien kesken.
MarkkinointiRadiossa sukelletaan tällä kertaa mainonnan digitaalisuuteen ja tulevaisuuteen, kun vieraiksi saapuvat Finnkinon Mika Wickström ja Cinematazticin perustaja Mikkel Hagedorn. Jaksossa ruoditaan mm. sitä, miten ja minkä takia perinteisten maksetuiden medioiden muutos digitaaliseen suuntaan on mennyt vihkoon, ja mitä me markkinoijina voisimme tehdä paremmin. Lähtökohtana keskustelussa on se, että mainonnan kohde(yleisö) pitäisi saada nauttimaan kokemuksesta, eikä välttelemään sitä.