Tiistaina 19.11.2024 klo 8.30–9.00 MK Aamukahviseura:
Voiko kestävä syöminen olla seuraava iso kuluttajatrendi? Pohdintaa Suomi Syö 2024 -tutkimuksen tulosten pohjalta
Vieraina Outi Salonen (Taloustutkimus) ja Pirjo Ekman (Inspirans).
Kutsumme sinut nyt mukaan Aamukahviseuraan, jossa tarkastellaan, kuinka haastavat talousajat ovat vaikuttaneet ihmisten kulutuskäyttäytymiseen ruuan ja syömisen suhteen, mitä tästä on seurannut ja millaisille uusille trendeille avautuu tulevaisuudessa mahdollisuuksia.
Hintavetoinen kulutuskäyttäytyminen on tuntunut synnyttäneen arvovelkaa suomalaisten keskuudessa. Taloustutkimuksen vuoden 2024 Suomi Syö -tutkimuskokonaisuus sekä sitä täydentävä VISIO-raportti antavat viitteitä siitä, että jatkossa kulutusvalintoja ohjaavat eurojen sijasta yhä vahvemmin arvot. Onko vihdoin tulossa aika, kun kestävä syöminen jalkautuu kuluttajakäyttäytymiseen?
Tässä Aamukahviseurassa keskustellaan, voiko kestävä syöminen olla seuraava iso kuluttajatrendi. Vieraiksi saapuvat Outi Salonen (Taloustutkimus) ja Pirjo Ekman (Inspirans) pohtivat asiaa Suomi Syö 2024 -tutkimuksen tulosten pohjalta ja havainnollistavat, miksi markkinoijan tulisi asiasta kiinnostua.
Puolituntisen aikana käsittelemme ainakin seuraavia teemoja:
📍 Millaisia kuluttajatrendejä ruoka-alalla on havaittavissa?
📍 Miten ostovoiman heikkeneminen on vaikuttanut ruoka-alan kuluttajatrendeihin?
📍 Mitkä tutkimushavainnot tukevat mahdollisesti nousevaa kestävän syömisen trendiä?
Tähän Aamukahviseuraan kannattaa tulla jokaisen markkinoijan, joka haluaa pysyä kartalla kuluttajien rahankäytön trendeistä. Toivottavasti näemme sinut linjalla mukana, lämpimästi tervetuloa!
Katso tallenne:
------------------
MK Aamukahviseura on MarkkinointiKollektiivin tuotannon juontama virtuaalinen aamukahvihetki, jossa jaetaan inspiraatiota vaihtuvien vieraiden kanssa markkinoinnin asiantuntijoillle. Tarjolla on rentoa keskustelua markkinoinnin alan ajankohtaisuuksista, aiheista ja ilmiöistä. Katso tallenteita aiemmista Aamukahviseuroista.