Aihe:

Data

Tapahtumat

KATSO TALLENNE: Markkinoinnin muutosvoima: datan käyttö strategisena työkaluna 25.10.2023

Tässä MarkkinointiKollektiivin virtuaalisessa teematilaisuudessa tartutaan markkinoinnin mittaamisen ja vaikuttavuuden tutkimisen ytimeen, eli datan tehokkaaseen ja käyttäjäystävälliseen hyödyntämiseen.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 29.8.2023: Millaista on moderni ja datalähtöinen PR?

Aamukahviseura saa vieraakseen Noora Rahusen, joka johdattelee viestinnän ja markkinoinnin ammattilaiset tämän päivän PR:n maailmaan.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 2.5.2023: Vertaistukea markkinoinnin automaatioon: markkinoinnin automaatio -kyselyn tulokset, vieraana Mika Tiainen (Liana)

MK Aamukahviseurassa vieraana Mika Tiainen(Liana), joka tuo mukaan dataa kansainvälisestä kyselystä, jolla on selvitetty jo kolmatta kertaa markkinoijien ja viestinnän ammattilaisten kokemuksia markkinoinnin automaatiosta. Kysely selvitti myös tietoa siitä, kuinka yritykset investoivat automaatioon vuonna 2023.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: 15.3.2023 MK Teematilaisuus Digitaalinen asiakaskokemus

Katso tallenne MarkkinointiKollektiivin tilaisuudesta, jossa keskitytään digitaalisen asiakaspolkuun. Selvitetään yhdessä, miten nostetaan verkkokaupan asiakaskokemus seuraavalle tasolle ja pidetään huolta koko digitaalisen asiakaspolun eri vaiheista datan ja asiakasymmärryksen avulla. Saat oman työsi tueksi monipuolisia käytännön esimerkkejä digitaalisen asiakaspolun parissa päivittäin työskenteleviltä asiantuntijoilta. 
Blogit

Ei prosesseja prosessin vuoksi, vaan suunnitelmallisesti tuloksellisuutta seuraten

"Hyvin tehty prosessi palvelee niin pienen kuin suurenkin yrittäjän toimintaa", kirjoittaa Anni Ollikainen MK Kipinävuorossa, mutta muistuttaa samalla, että hyvin tehtyjenkin prosessien olemassa oloa ja järkevyyttä kannattaa kyseenalaistaa tasaisin väliajoin.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 7.2.2023: Kuinka omaa dataa rikastamalla rakennetaan aitoa asiakasymmärrystä? Vieraina Taija Koskinen ja Mira Mäkiaho (Suomen Asiakastieto)

MK Aamukahviseura sai 7.2. vieraakseen Taija Koskisen ja Mira Mäkiahon (Suomen Asiakastieto), jotka kertovat mitä tärkeää markkinoija voi oppia niiden asiakkaiden ostodatasta, joista ei tullutkaan asiakkaita. Taija ja Mira havainnollistavat sekä b2b että b2c case-esimerkkien kautta, kuinka omaa dataa rikastamalla rakennetaan aitoa asiakasymmärrystä. Katso tallenne!
Video

MarkkinointiMiks, jakso 5: Miks digimarkkinointi on jatkuvassa murroksessa?

Mitä ovat digimarkkinoinnin muutokset, joista jokaisen markkinoijan on nyt kriittistä tietää? Mitkä ovat digimarkkinoinnin ympäristövaikutukset ja kuinka läpinäkyvää datan käytön tulee olla? MarkkinointiMiks-sarjan 5. jaksossa Miikka Rahikainen (Dagmar), Karoliina Leisti (ZOAN) ja Mikko Hämäläinen (Exove) vastaavat MarkkinointiKollektiivin yhteisön jäsenten lähettämiin kysymyksiin digimarkkinointiin liittyen.