Tässä MarkkinointiKollektiivin tilaisuudessa päivitetään yhdessä tietomme siitä, kuinka dataa ja markkinointiteknologioita voidaan nyt ja lähitulevaisuudessa hyödyntää liiketoiminnan kehittämiseen.
Asiantuntijapuheenvuorojen lisäksi tilaisuudessa on erityisesti markkinoinnin ammattilaisille suunnattuja data- ja teknologiaklinikoita sekä mahdollisuus virtuaalisiin kohtaamisiin. Eikä tässä vielä kaikki: tilaisuudessa julkaistaan Finnish Martech Landscape 2023 -kooste ja keskustellaan markkinointiteknologioiden valinnan kriteereistä päätöksentekoa helpottamaan.
<< Voit katsoa tallenteen myös täältä >>
Tilaisuuden puheenvuorot:
Somekuuntelun evoluutio
- Somekuuntelun evoluutio on kehittynyt yksinkertaisesta hashtagien seuraamisesta syvälliseen analytiikkaan ja näkemyksiin. Valtteri Färkkilä (Meltwater) kertoo alan kehityssuunnista ja vinkkaa miksi syvällisempien somekuuntelutyökalujen tulee olla osa laajempaa markkinointistrategiaa. Valtteri käy läpi Lionsgate casen, ja kertoo kuinka somekuuntelusta tehtiin vaikuttavaa.
Lyhyt katsaus digimainonnan nykytilaan ja ohjelmallisen ostamisen muutosvoimiin
- Patrick Laukkonen ja Ville Virkkunen (Adform) käyvät läpi digimainonnan nykytilaa ja ohjelmallisen ostamisen perusteita kertoen suljettujen ekosysteemien haasteista sekä tarjoten ratkaisuja evästeettömään tulevaisuuteen. Patrickin ja Villen puheenvuoro tarjoaa apua ohjelmallisen ostamisen hyödyntämiseen ja tulevaisuuden kohdentamiseen.
- Syvenny aiheeseen myös puhujien blogissa: Evästekeskustelu käy kuumana mutta markkinoijat eivät reagoi mistä kiikastaa
Digitaalinen PR kansainvälisillä markkinoilla - kuinka erottautua ja hyödyntää teknologiaa?
- Kimmo Rahunen (WhitePress®) jakaa kokemuksiaan onnistuneesta kansainvälisestä sisältömarkkinoinnista ja kertoo, kuinka digitaalinen PR ja automatisoinnit tukevat tätä työtä. Kimmo rohkaisee etsimään kasvumarkkinoita englanninkielisen verkkomaailman ulkopuolelta, ja hyödyntämään oikeassa suhteessa markkinoinnin automaatiota sekä tekoälyä yhdessä kulttuuritulkkeina toimivien ihmisten kanssa
Teknologia <3 luovuus: miten hyödyntää kivi(jalka)kauden oppeja asiakaskokemuksen parantamiseksi
- Modernit teknologiat ja datan hyödyntäminen mahdollistavat paljon asiakaskokemuksen kehittämiseksi online-kanavissa, mutta silti monelta yritykseltä puuttuu luovuus ja halu rakentaa parempaa asiakaskokemusta digitaaliseen maailmaan. Fredrik Rönnlund (Leadoo Marketing Technologies) kertoo hyviä käytänteitä maailmanluokan asiakaskokemuksesta - joka hakee inspiraatiotaan myös kivijalkakaupan asiakaskokemuksesta.
Markkinan ja markkinoijan tunnistetusta tarpeesta - personointityökalu WordPressille
- Personoidut käyttökokemukset ovat nykypäivän digitaalisessa ympäristössä yhä tärkeämpiä, mutta ne ovat jääneet puuttumaan monen markkinoijan suosimasta WordPress-sisällönhallintajärjestelmästä. Uusi työkalu Evermade GrowthStack tuo monipuoliset markkinointimahdollisuudet WordPressiin. Julius Haukkasalo (Evermade) ja Jussi Kuparinen (Liana) kertovat, kuinka GrowthStack auttaa konvertoimaan verkkosivuvierailijoita tarjoamalla välineet sisällön personointiin, A/B-testien suorittamiseen, tekoälyn hyödyntämiseen sekä sisällön toimivuuden arviointiin suoraan WordPressin ylläpidosta.
Martech Lanscape Suomi 2023 -julkaisu ja kuinka valita oikeat työkalut? -keskustelu
- Miten pysyä kärryillä martech- markkinasta ja mitä kaikkea tulisi huomioida martech-hankintoja tehdessä? MarkkinointiKollektiivin yhteisön avulla koostettu Finnish martech landscape 2023 -julkaisu valottaa erityisesti kotimaista markkinointiteknologia kenttää. Julkaisun koonnut Santtu Kottila (MarkkinointiKollektiivi) käy julkaisun tärkeimmät löydökset läpi. Tämän jälkeen tilaisuuden puhujien kanssa käydään yhteistä keskustelua siitä, kuinka valita oikeat markkinointiteknologia-työkalut organisaationsa käyttöön.
Voit ladata Finnish martech Landscape 2023-julkaisun täällä!
Tilaisuuden klinikat:
Mertanen Analyticsin Q&A klinikka
- Mitä tulee huomioida tietosuojassa? Kuinka GA4 migraatio toteutetaan? Miten tallennan Universal Analyticsin datan? Petri Mertaselle (Mertanen Analytics) markkinoijaa askarruttavat datakysymykset ovat arkipäivää. Q&A klinikalla autetaan markkinoijaa selviytymään dataviidakossa. Jätä Petrille klinikkaa varten ennakkokysymys ilmoittautuessasi tilaisuuteen!
- Voit katsoa Klinikan tallenteen täältä.
WhitePress® sisältömarkkinointi klinikka
- Kuinka helpottaa sisältömarkkinointia ja sisältöjen julkaisuja? Miten toimii tekoälyyn perustuva PR? Kimmo Rahusen ja Darius Muresan (WhitePress®) klinikalla tarkastellaan markkinoinnin arjen näkökulmasta sisältömarkkinoinnin alustaa, jonka kautta voidaan tilata copywriterin palveluita sekä artikkeleiden julkaisuja verkkomedioissa ympäri maailmaa 27 eri kielellä. Klinikka toteutetaan englanniksi (kysymyksiä voi esittää myös suomeksi ja niitä käännetään klinikan aikana.)
- Voit katsoa Klinikan tallenteen täältä.
Custobarin personoinnin klinikka
- Kuinka saada omasta datasta hyödyt irti personoituun viestintään? Kuinka kohdentamisella ruokitaan asiakkaan kiinnostusta? Entä miten helposti oman asiakaskunnan kehittymistä voi seurata? Tatu Kuivalahti (Custobar) esimerkittää myyntikonversioiden kasvua oman datan hyödyntämisellä ja kertoo, kuinka mutkaton integraatio oman datan liikkumiseen on mahdollinen työkalussa, jossa on olemassa integraatio useisiin mainonnan kohdentamisen työkaluihin sekä verkkokauppoihin.
- Voit katsoa Klinikan tallenteen täältä.
Evermaden ja Lianan personointityökalu WordPressille – GrowthStack-klinikka
- Julius Haukkasalo (Evermade) ja Jussi Kuparinen (Liana) esittelevät uuden GrowthStack-työkalun toimintaa. He näyttävät, kuinka GrowthStackin avulla personoidaan sivuston sisältöjä, suoritetaan tehokkaita A/B-testejä, hyödynnetään tekoälyä sisällön luomisessa sekä arvioidaan sisällön sekä markkinointitoimenpiteiden toimivuutta suoraan WordPressin ylläpidosta.
- Voit katsoa Klinikan tallenteen täältä.
Tilaisuuden tuottaa MarkkinointiKollektiivi. Tilaisuuden teknologiakumppanina toimii Unie, jonka kautta tilaisuus toteutetaan Hopin-alustaa hyödyntäen. Tilaisuuden mahdollistavat Unie, Leadoo, WhitePress®, Meltwater, Mertanen Analytics, Custobar, Liana ja Adform.