- Milloin: 25.10.2023 klo 14–15.30
- Missä: Virtuaalitilaisuutena verkossa
- Hyvä tietää: Tilaisuus on kaikille avoin ja veloitukseton
Modernissa markkinointimaailmassa dataa ja lukuja on saatavilla niin, että silmissä vilisee, mutta tiedon oikeanlainen käyttö ja analysointi saattavat tuottaa monelle markkinoijalle harmaita hiuksia.
Mitä tarkoittaa data storytelling? Mistä ja miten dataa parhaiten kerätään? Kenen dataa pitäisi analysoida? Miten liian suuri datamäärä jäsennellään niin, että sillä vastataan liiketoiminnan aitoihin tarpeisiin? Miten markkinoija pitää huolen, että datasta vedetyt johtopäätökset ovat varmasti oikeat?
Tässä tilaisuudessa tartutaan markkinoinnin mittaamisen ja vaikuttavuuden tutkimisen ytimeen, eli datan tehokkaaseen ja käyttäjäystävälliseen hyödyntämiseen.
Katso tallenne:
-------------------------
Tilaisuuden puheenvuorot:
Kukaan ei halua tuntea itseään tyhmäksi – visualisoinnilla oivaltavaa viestintää
Julius Uusikylä (Tietomuotoilutoimisto KRUT) avaa markkinoijan pöydällä olevaa dataa ja antaa työkaluja sen käyttämiseen. Millaista on käyttäjäystävällinen tieto? Miten tietovisualisoinnit auttavat markkinoijan arjessa? Mitä etua data storytellingistä on markkinoijan näkökulmasta? Miten selvitä ympäristössä, jossa leviää disinformaatiota ja perusteettomia väittämiä?
Markkinoijalla on pääsy monenlaiseen dataan, mutta usein sitä ei ehditä tai osata hyödyntää tarpeeksi. Julius rohkaisee jokaista markkinoijaa ja viestijää ottamaan visuaaliset keinot käyttöön ja antaa parhaat vinkit sen toteuttamiseksi.
Miten siirtyä jatkuvasta datan keruusta sen oikeaan hyödyntämiseen?
Emmi Kytösalmi (Neste) tietää kokemuksesta, kuinka monimutkaista ja haastavaa markkinoinnin mittaaminen on. Dataa on liikaa, se on pirstaloitunutta ja vaikeasti ymmärrettävää. Miten datan saa taottua aidoksi ja hyödylliseksi tiedoksi? Miten pidetään huoli, ettei datan jäsentely johda ainakaan vääriin johtopäätöksiin? Onko arvokkaampaa kerätä dataa vai käyttää sitä? Miten dataa saadaan hyödynnettyä suoraan liiketoiminnan tarpeisiin?
Emmi kertoo oppinsa markkinoijalta markkinoijalle, jotta jokainen pääsee siirtymään datan varastoimisesta sen varsinaiseen käyttämiseen.
-------------------------
Iltapäivän aikataulu:
- Klo 14:00 Tilaisuuden avaus
- Puheenvuorot
- Klo 15:30 Tilaisuus päättyy
Ohjelma ja aikataulu saattavat muuttua vielä ennen tilaisuutta. Tilaisuuden tuottaa MarkkinointiKollektiivi. Tilaisuuden mahdollistavat Neste ja Tietomuotoilutoimisto KRUT.
Tilaisuus on osallistujille maksuton ja kaikille avoin.