MarkkinointiMiks on asiapitoinen, mutta pilkettä silmäkulmassa sisältävä videosarja, joka etsii vastauksia markkinoijia askarruttaneisiin kysymyksiin. Suomen suurimman ja elinvoimaisimman markkinoinnin alan yhteisön jäsenet, MarkkinointiKollektiivilaiset, kertoivat mikä saa heidät kysymään omien työtehtäviensä äärellä “MIKS”? Tämä ohjelma etsii kysymyksiin vastauksia vaihtuvien panelistien kanssa.
Tässä jaksossa nostetaan esiin digimarkkinoinnissa tapahtuvia muutoksia, joista jokaisen markkinoijan on nyt oltava tietoinen. Jaksossa puhutaan digimarkkinoinnin ympäristövaikutuksista sekä datan käytön läpinäkyvyydestä. Panelistit ottavat kantaa myös kolmannen osapuolen evästetilanteeseen ja siihen liittyviin muutoksiin valmistautumiseen. Panelisit muistuttavat, että vaikka ei olisi digimarkkinoinnin syväosaaja, tulee jokaisen alalla pitää nyt huoli, ettei tipu digimarkkinoinnin kelkasta!
Panelisteina jaksossa ovat Miikka Rahikainen (Dagmar), Karoliina Leisti (ZOAN) ja Mikko Hämäläinen (Exove). He selvittävät vastaukset seuraaviin kysymyksiin:
- Miks on taas niin paljon muutoksia digimarkkinoinnissa? Miten otan haltuun käyttäjälähtöisyyden ja evästemuutokset? (alkaa kohdasta 07:23)
- Miks pitäisi osata katsoa kristallipalloon ja tietää digimarkkinoinnin tulevaisuus, jotta osaisi suunnitella omia toimenpiteitä, aika- sekä osaamis investointeja? Mikä on digimarkkinoinnissa se yksi juttu mistä pitää olla hereillä? (alkaa kohdasta 14:50)
- Miks oman datan merkitys on nyt tärkeä saada ymmärretyksi koko organisaatiolle? (alkaa kohdasta 20:28)
- Miks on rakennettu raja-aitoja markkinointiin? Miks puhutaan edes digimarkkinoinnista kun koko markkinointia tulee perustella? (alkaa kohdasta 26:21)
- “Jotta pysyy vauhdissa mukana, niin pitäisi olla jo kyydissä jollain tavalla.” Karoliina Leisti, Zoan
- “Jälleenmyyjistä tulee medioita. Sinne tulee menemään yhä enemmän rahaa markkinoijalta.” Miikka Rahikainen, Dagmar
- “On ymmärrettävä, mitä dataa me kerätään, miksi me kerätään ja mihin me sitä kerätään. Tämän on oltava koko omalle organisaatiolle selvää, jotta luottamus asiakkaiden päässä aiheen tiimoilta toteutuu.” Mikko Hämäläinen, Exove
MarkkinointiMiks-sarjassa on viisi jaksoa. Mikä jakso auttaisi sinua?
- Jakso 1: Miks asiakasta pitää ymmärtää?
- Jakso 2: Miks omasta ja organisaation osaamisesta kannattaa pitää huoli?
- Jakso 3: Miks brändillä on merkitystä?
- Jakso 4: Miks verkkopalvelun kehittämiseen tulisi satsata?
- Jakso 5: Miks digimarkkinointi on jatkuvassa murroksessa?
Kuuntelisitko jakson mielummin? Kuuntele jakso podcastina tästä:
MarkkinointiMiksin mahdollistivat Zoan, Exove, Neste, Crasman ja Dagmar.
Jaksot kuvattiin Woltti Groupin studiolla. Jaksoissa askarreltiin Mec-tuotteilla. Maskeeraaja Hanna Ilkko.