MarkkinointiMiks on asiapitoinen, mutta pilkettä silmäkulmassa sisältävä videosarja, joka etsii vastauksia markkinoijia askarruttaneisiin kysymyksiin. Suomen suurimman ja elinvoimaisimman markkinoinnin alan yhteisön jäsenet, MarkkinointiKollektiivilaiset, kertoivat mikä saa heidät kysymään omien työtehtäviensä äärellä “MIKS”? Tämä ohjelma etsii kysymyksiin vastauksia vaihtuvien panelistien kanssa.
Tässä jaksossa keskustellaan siitä, kuinka markkinoijan tulisi johtaa omaa oppimistaan, ja millainen osaamissuunnitelma jokaisen markkinoijan olisi hyvä tehdä. Lisäksi pohditaan markkinoinnin yleissivistyksen ja syväosaamisen suhdetta. Jakso antaa myös todella konkreettisia vinkkejä siihen, miten varmistetaan oman organisaation kilpailukyky uusien markkinoinnin osaajien silmissä.
Panelisteina jaksossa ovat Katariina Uljas-Ahl (Dagmar), Mika Hyötyläinen (Neste) ja Julia Kaukinen (Kaukinen Consulting). He selvittävät vastaukset seuraaviin kysymyksiin:
- Miks omasta ja organisaation osaamisesta kannattaa pitää huoli? Miten varmistaa oma työturva alalla, mitä itsessään kannattaa kehittää? Kuinka varmistaa oman organisaation mukana pysyminen markkinoinnin kehityksessä? (alkaa kohdasta 07:39)
- Miks en saa houkuteltua parhaita osaajia meille? (alkaa kohdasta 15:55)
- Miks markkinoinnin alalla tekijät uupuvat niin usein? Miten tämän alan osaajista pidetään huolta? (alkaa kohdasta 22:15)
- Miks alla etsitään aina yksisarvisia, ja ei silti oikein osata kertoa millaista osaamista todella tarvitaan? (alkaa kohdasta 29:08)
- “Onko meillä kykyä oppia? Maailma muuttuu ja markkinointi on siinä etulinjassa.” Katariina Uljas-Ahl, Dagmar
- “Rakenna oma osaamiskokonaisuus niin, että sulla on joku tavoite. Ei sen mukaan mikä on in ja pop tänään, vaan mitä tarvitaan 3-5 vuoden päästä.” Mika Hyötyläinen, Neste
- “Suutarin lapsilla ei ole kenkiä. Markkinoijat eivät osaa esittää osaamistaan.” Julia Kaukinen, Kaukinen Consulting
MarkkinointiMiks-sarjassa on viisi jaksoa. Mikä jakso auttaisi sinua?
- Jakso 1: Miks asiakasta pitää ymmärtää?
- Jakso 2: Miks omasta ja organisaation osaamisesta kannattaa pitää huoli?
- Jakso 3: Miks brändillä on merkitystä?
- Jakso 4: Miks verkkopalvelun kehittämiseen tulisi satsata?
- Jakso 5: Miks digimarkkinointi on jatkuvassa murroksessa?
Kuuntelisitko jakson mielummin? Kuuntele jakso podcastina tästä:
MarkkinointiMiksin mahdollistivat Zoan, Exove, Neste, Crasman ja Dagmar.
Jaksot kuvattiin Woltti Groupin studiolla. Jaksoissa askarreltiin Mec-tuotteilla. Maskeeraaja Hanna Ilkko.