MarkkinointiMiks on asiapitoinen, mutta pilkettä silmäkulmassa sisältävä videosarja, joka etsii vastauksia markkinoijia askarruttaneisiin kysymyksiin. Suomen suurimman ja elinvoimaisimman markkinoinnin alan yhteisön jäsenet, MarkkinointiKollektiivilaiset, kertoivat mikä saa heidät kysymään omien työtehtäviensä äärellä “MIKS”? Tämä ohjelma etsii kysymyksiin vastauksia vaihtuvien panelistien kanssa.

Tässä jaksossa keskustellaan siitä, millaisilla tavoilla tuetaan brändin erottautumista pitkäjänteisesti. Pohditaan, kuinka markkinoinnissa tulisi siirtyä funktiokeskeisyydestä tunnereaktioiden herättämiseen brändin nimissä. Jaksossa annetaan vinkkejä siihen, miten vahva ja erottuva brändi voi tukea työnantajamielikuvallisia haasteita.

Panelisteina jaksossa ovat Laura Olin (ZOAN), Mika Hyötyläinen (Neste) ja Johanna Jäkälä (VR). He selvittävät vastaukset seuraaviin kysymyksiin:

  • Miks brändimarkkinointiin tarvitsee investoida erikseen, vai tarvitseeko? (09:27)
  • Miks kaikkien brändit on jotenkin samankaltaisia ja viestikulmat samanlaisia? Miten oman brändin saa erottumaan? (alkaa kohdasta 14:42)
  • Miks brändin uudistamista jännitetään? Miten uskaltaa lähteä muovaamaan brändiä ja milloin siihen kannattaa tarttua? (alkaa kohdasta 22:00)
  • Miks kaikki saa kyseenalaistaa ja arvostella markkinoinnin tekemistä? Miten tästä pääsisi eroon vai pitääkö hyväksyä ammatinvalintaan kuuluvana asiana? (alkaa kohdasta 29:00)
  • “Markkinointiviestinnällä ei toitoteta, että olen luotettava. Vaan sun yrityksen tarvitsee toimia luotettavasti.” Mika Hyötyläinen, Neste
  • “Jos aina pyöritään tuttujen ja turvallisten kumppaneiden kanssa, ei välttämättä tule uusia ideoita.” Laura Olin, ZOAN
  • “Se missä me suomalaiset brändit ja yritykset voimme olla uskaliaampia, on tunteiden tuominen mukaan tekemiseen. Kuinka paljon uskallamme herättää tunteita?” Johanna Jäkälä, VR

MarkkinointiMiks-sarjassa on viisi jaksoa. Mikä jakso auttaisi sinua?

Kuuntelisitko jakson mielummin? Kuuntele jakso podcastina tästä: 

MarkkinointiMiksin mahdollistivat Zoan, Exove, Neste, Crasman ja Dagmar.
Jaksot kuvattiin Woltti Groupin studiolla. Jaksoissa askarreltiin Mec-tuotteilla. Maskeeraaja Hanna Ilkko.

Julkaistu 
11.11.2022
Video
 -kategoriassa

Lisää 

Video

 -kategoriasta

Katso kaikki

Tilaa uutiskirje ja saat tiedon tapahtumista, koulutuksista ja markkinoinnin työpaikoista ensimmäisten joukossa!

No spam ever. Read our Privacy Policy
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.