Aamukahviseurassa kuullaan, mitä mieltä digimarkkinoinnin ammattilaiset ovat sähköpostimarkkinoinnista. Vieraaksi saapuvat Mika Tiainen (Liana) ja Laura Saukkonen (Valio) esittelevät Lianan kansainvälisen sähköpostimarkkinointikyselyn tuloksia.
Tällä kertaa Aamukahviseurassa keskustellaan podcasteista, kun vieraaksi saapuu Juhani Pajunen Suomen Podcastmedialta. Juhanin kanssa käydään läpi uunituoretta amerikkalaista tutkimusta, jossa on selvitetty 500 arvostetuimman yrityspodcastin menestyksen taustat.
Markkinoijan arki on tasapainoilua nopeuden ja pysyvyyden välillä. Sen tulisi olla oikeassa suhteessa tilanneherkkyyttä ja reagoimista muutokseen, mutta yhtä aikaa myös valmistelevaa, pitkän tähtäimen brändillistä työtä. Tulisi tukea liiketoiminnan selviytymistä tänään ja huomenna – samalla kun rakennetaan mainetta, jolla selätetään mahdolliset huonommat ajat.
Tekoälyn mahdollisuudet on tunnistettu, mutta monelta markkinoinnin ammattilaiselta sekä organisaatiolta uupuu vielä konkretia ja systemaattisuus sen käytössä, erityisesti sisällöntuotantoa ajatellen. Kuinka tekoäly otetaan helposti käyttöön ja mitä sen kanssa arjessa tulisi huomioida? Tästä Aamukahviseuraan saapuu sparraamaan Tuomas Laitinen (Dashboa).
Tällä kertaa Aamukahviseurassa keskustellaan tekoälystä, kun vieraaksi saapuu Matti Pylväs (Edita Prima). Matti kertoo, minkä täytyy perinteisissä työskentelytavoissa muuttua, jotta markkinoija pystyy todella tarttumaan tekoälyn tarjoamaan kilpailuetuun. Miten tekoälyä voi ylipäätään hyödyntää osana asiakaskokemuksen kehittämistä?
Aamukahviseura saa vieraakseen Aino Pajukankaan, joka johdattaa markkinoijat asiantuntijabrändäyksen ja työntekijälähettilyyden maailmaan. Kuulemme tutkimustuloksia suomalaisten sosiaalisen median käytöstä ja mitä syitä ihmisellä on olla asiantuntijabrändi.
Viime vuosina olemme nähneet valtavia muutoksia tietosuojasäännöksissä, evästeiden käytössä ja asiakkaiden käyttäytymisessä. Kun tähän lisää vielä alustojen muuttuvat targetointimahdollisuudet, myös yritysten on laitettava muutoshousut jalkaan pysyäkseen asiakkaidensa perässä.
Ovatko vastuullisuus, vastuullisuusviestintä ja vastuullisuusmarkkinointi vain isojen yritysten pöydällä? Kuinka pienemmät yritykset pääsevät kiinni vastuulliseen liiketoimintaan? Voisiko markkinoinnin alaa hivuttaa vastuullisempaan suuntaan sisältäpäin?