Aihe:

Aamukahviseura

Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 4-vuotisjuhlalähetys 19.3.2024: Markkinoinnin vaikuttavuuden top 10 tekijää, jotka jokaisen markkinoijan tulisi tietää, vieraana Jukka Ihalainen (Dagmar)

Tässä Aamukahviseurassa keskustellaan markkinoinnin tehokkuudesta strategisesta näkökulmasta. Mihin asioihin meidän tulee keskittyä, jos haluamme tehdä tehokasta ja vaikuttavaa markkinointia? Maailmalla on viime vuosina tutkittu valtavasti markkinoinnin tehokkuutta, mutta vain harva yritys Suomessa hyödyntää kaikkia vaikuttavuuden tekijöitä.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 12.3.2024: Kesytä tekoälystä työkaveri: opi kehotemuotoilun salat, vieraina Salla Syrman ja Ville Kormilainen (Kaiku)

Kehotemuotoilu on menetelmä, jolla tekoälyä ohjataan viestinnässä (vrt. prompt engineering). Se tarjoaa välineitä vuorovaikutuksen optimointiin tekoälyn kanssa. Se on keskeinen tekijä markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisten onnistumisessa tekoälyn hyödyntämisessä.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 5.3.2024: Kuinka rakennat kaupallisesti menestyvän viraali-ilmiön yhdessä Gen Z:n kanssa? Case: Smuuti Skin, vieraana Eija Gerlander (Bängeri)

Tule mukaan oppimaan ja keskustelemaan some-ilmiöstä, joka muuttui sensaatioksi ja myyntihitiksi: kun ihonhoitobrändi Smuuti Skin lanseerattiin, myytiin kahdessa päivässä tuotteen puolen vuoden varastot loppuun!
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 27.2.2024: Markkinoijan minivalmennus: työkalu arjen hallintaan ja itsensä johtamiseen, vieraana Anne Rantala (KetäAkatemia)

Tässä Aamukahviseurassa tarjoillaan harvinaista herkkua: käytännön minivalmennus omien ajatuspolkujen ja niistä johtuvien toimintatapojen ymmärtämiseen. Yli 10 vuotta markkinoijana toiminut ja sittemmin ratkaisukeskeiseksi valmentajaksi uraa vaihtanut Anne Rantala (KetäAkatemia) antaa meille ohjatun harjoituksen kautta avaimia oman työn hallinnointiin ja itsensä johtamiseen.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 20.2.2024: Uutiskirjeiden design-vinkit vuodelle 2024: näin saat huomion ja teet toimivan uutiskirjeen, vieraana Fanni Mäki (Liana)

Käsi ylös, jos haluat tehdä erottuvampia ja toimivampia uutiskirjeitä! Jos käsi nousi, niin tämä Aamukahviseura on erityisesti sinua varten: Fanni Mäki (Liana) on uutiskirjemarkkinoinnin ammattilainen ja Lianan viestintäpäällikkö, jolla on yli 10 vuoden kokemus uutiskirjeisiin liittyvissä teemoissa. Nyt Fanni kokoaa markkinoijille ja viestijöille vinkkejä uutiskirjeisiin etenkin designin näkökulmasta.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 13.2.2024: Asiakasdatan fiksu pöyhintä pelasti väärän kohderyhmän tavoittelulta – Case vähänkäytetty.fi, Vieraana Aleksi Montonen (Custobar) ja Ossi Salo (Vähänkäytetty.fi)

Tämä Aamukahviseura tarjoilee herkullisen case-esimerkin, kun vieraiksi saapuvat Aleksi Montonen (Custobar) ja Ossi Salo (vähänkäytetty.fi) kertovat, miten vähänkäytetty.fi paransi asiakasymmärrystään verkkokaupasta asiakasdata-alustaan kertyneellä tiedolla ja asiakastutkimusdatalla. Asiakasymmärrys segmenteittäin muutti konkreettisesti markkinointitekemistä ja sitä kautta kasvatti liikevaihtoa.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 6.2.2024: Enemmän konversioita verkkosivuilta tekoälyn avulla, vieraana Fredrik Rönnlund (Leadoo Marketing Technologies)

Konkretiaa tekoälykeskusteluun! Sitä saadaan Aamukahviseuraan Fredrik Rönnlundilta (Leadoo Marketing Technologies), joka tulee kertomaan tekoälyavusteisen liidienhankinnan kokemuksista. Mitä Leadoon oma tiimi aiheesta on oppinut, millaisia havaintoja on tehty asiakkaiden kanssa?
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 30.1.2024: Miten projektinhallinta vaikuttaa markkinoijan työhyvinvointiin sekä luovan toimiston kannattavuuteen? Vieraana Matti Tiilikainen (Askele)

Markkinoinnin ammattilaiset niin toimistoissa kuin inhouse tuottavat monia erilaisia palveluita, joiden yhtäaikainen hallinta ja mittarointi voi olla haastavaa. Samaan aikaan työn alla on lyhyitä sekä pitkiä projekteja ja kiinteähintaisia sekä tuntipohjaisia töitä. Myös jatkuvat retainer-sopimusmallit yleistyvät alalla. Miten tämä on järkevintä toteuttaa? -kysymyksen parissa työskentelee Matti Tiilikainen Askeleelta.