Aamukahviseura saa vieraakseen Niklas Kurjen (Colcrane), joka inspiroi meitä tutkimuslähtöisillä ja asiakasdataa uudella tavalla hyödyntävillä menetelmillä.
Aamukahviseura saa vieraakseen Juri Volaman, joka vie viestinnän ja markkinoinnin ammattilaiset Suomen suosituimpien uutisten pariin. Kuulemme, miten markkinoija voi hyödyntää ajankohtaisia ilmiöitä, kun mediassa helähtää ja palstatilaa vievät Käärijän, Wilma Murron, suurten yrityskauppojen tai ilmaveivien kaltaiset aiheet.
Aamukahviseura saa lautaselleen markkinointialan uusimman kuuman perunan – ohjelmallisen mainonnan aiheuttaman hiilijalanjäljen pienentämisen. Oletko tullut ajatelleeksi mainontaa suunnitellessasi, että siitäkin jää hiilijalanjälki? Ohjelmallisen mainonnan päästöt syntyvät pääasiassa mainosten luomisesta, mainosten jakelun tehottomuudesta, mainosten näyttämisen datansiirrosta sekä verkkotunnusten hallinnoinnista.
MK Aamukahviseurassa vieraamme Fredrik Rönnlund (Leadoo Marketing Technologies) tarttuu monen markkinoijan pöydällä olevaan ongelmaan, kokonaiskuvan puuttumiseen. Keskustelu tarjoaa apuja muun muassa pirstaleina eri alustoilla olevan tiedon jalostamiseen ja omien verkkosivukävijöiden parempaan tunnistamiseen ja palveluun.
Aamukahviseura saa vieraakseen Jussi Kuparisen ja Julius Haukkasalon, jotka johdattelevat markkinoijat verkkosivujen personoinnin maailmaan. Tutkimukset osoittavat, että personointi ja A/B-testaus parantavat markkinoinnin tulosta merkittävästi, mutta vastaavasti myös lisäävät työkuormaa.
“Ilman hakukoneoptimointia muut markkinointitoimenpiteet menevät helposti hukkaan. Haluamme jakaa yhteisön muiden jäsenten käyttöön sen tiedon, mikä meille on tiiminä kertynyt”, kertoo Irene Dimakides Venuulta. Miksi hakukoneoptimointi on tärkeää, millä eri tavoilla näkyvyyttä voi saavuttaa ja miten Googlen muutokset vaikuttavat hakukoneoptimointiin?
“Suomessa vain kourallinen yrityksiä on tehnyt markkinoinnista menestyksekkään prosessin”, toteaa Olli Saarinen, ja viittaa analytiikan ja asiakasymmärryksen hyödyntämiseen markkinoinnissa. Mikä yhdistää markkinoinnin menestyksekkäitä prosesseja - ja mitä jokainen markkinoija voi näistä ottaa opiksi omaan työnsä? Millaisia välineitä organisaatioilla ja markkinoijilla tulisi olla, kun markkinoinnin tuloksia halutaan parantaa?