Natiivimainonnan alusta Readpeak on tuottanut yhdessä MarkkinointiKollektiivin kanssa markkinoinnin asiantuntijoille neljän videon kokonaisuuden, jossa käsitellään natiivimainontaa eri näkökulmista keskustelun merkeissä. Ota opit talteen ja natiivimainonta haltuun!

1. Natiivimainonta osana sisältöstrategiaa

Keskustelemassa Christina Forsgård Netprofilelta ja Tomas Försbäck Readpeakilta.

Tässä jaksossa:

  • Opit, miten natiivimainonta tulisi huomioida osana yrityksen sisältöstrategiaa.
  • Kuulet, mitä natiivimainonta ylipäätään on, ja miten sen rooli vaihtelee B2B ja B2C -kontekstissa.
  • Kuulet, miten natiivimainonnan kanssa kannattaa lähteä liikkeelle, mitä olisi hyvä ottaa huomioon natiivisisällön tuotannossa,  ja miten puhutella omaa kohderyhmää.

Christina ja Tomas jakavat videolla myös näkemyksiään siitä, minkälaiset sisällöt rakentavat tuloksia natiivissa. Opit myös, mitkä ovat natiivin erot verrattuna sosiaalisen median sisältöön - vai onko niitä?

Palautetta videosta: "Alussa selkeä avaus mistä oli kyse. Esitys oli varsin innostava ja riittävän konkretisoiva, sai hyvin natiivimainonnan jujusta kiinni ja pystyi suhteuttamaan sen omaan tekemiseen, miten se voisi toimia juuri meille. Paljon tietoa puolessa tunnissa, hyvä paketti."

2. Näin teet hyvää natiivimainontaa

Keskustelemassa Dan Marklund ja Tomas Forsbäck Readpeakilta.

Tässä jaksossa:

  • Saat vinkkejä siihen, miten suunnittelet hyvän natiivikampanjan
  • Kuulet, millaisia tyypillisiä harhaluuloja natiivimainonnan tekemiseen liittyy
  • Opit, millaisia eri tapoja on ostaa natiivimainontaa, ja miten ne eroavat toisistaan

Jos harkitset natiivimainonnan aloittamista, tai jos haluat kehittää tämän hetkistä tekemistäsi, niin kuuntele videolta Danin ja Tomasin näkemyksiä aiheesta.

Palautetta videosta: "Todella ajankohtainen aihe. Natiivimainontaa voi toteuttaa niin monella tavalla ja siihen tutustuminen käytännön tasolla on tärkeää."

3. Natiivimainonta osana asiakkaan ostopolkua, sekä natiivimainonnan mittaaminen ja tulokset

Keskustelemassa Tuomo Tilli ja Tomas Forsbäck Readpeakilta.

Tässä jaksossa: 

  • Opit, milloin natiivimainontaa kannattaa hyödyntää sekä mihin ostopolun vaiheisiin se toimii parhaiten
  • Saat kuulla, mikä tuottaa tuloksia natiivikampanjoissa, ja millä eri mittareilla tekemistä kannattaa mitata
  • Kuulet, miten datan avulla voidaan tehostaa natiivimainonnan tekemistä ja parantaa tuloksia
  • Opit, miten koneoppimista tai teköälyä voidaan hyödyntää kampanjan suorituskyvyn parantamiseen

Tuomo ja Tomas kertovat myös, miksi on tärkeää, että natiivimainonnan osalta yhdistetään sekä luovuutta että teknologiaa sopivassa suhteessa.

Palautetta videosta: "Mielenkiintoinen ja hyvin asiaa avaava keskustelu. Opin lisää ja sain uusia ideoita."

4. Natiivimainonta Suomessa ja muualla pohjoismaissa - erot ja yhtäläisyydet

Keskustelemassa Alexander von Wowern ja Dan Marklund Readpeakilta.

Käännetään katseet Suomen ulkopuolelle! Tässä videossa keskustelu käydään englanniksi.

Tässä jaksossa: 

  • Opit, millaista natiivimainonta on pohjoismaissa: mitkä ovat isoimmat erot
  • Kuulet, miten Suomi pärjää natiivimainonnassa verrattuna muihin pohjoismaihin
  • Saat vinkkejä siihen, mitä voimme oppia markkinoinnista muista pohjoismaista
  • Kuulet, miksi suomalainen markkinointiteknologia on hyvin relevanttia koko pohjoismaissa, ja miksi näiden teknologioiden kanssa kannattaa suunnata rohkeasti ulkomaille

Palautetta videosta: "Hyvä ja mielenkiintoinen! Havainnollisti jo entuudestaan tiedossa olevaa eroa Suomen ja Ruotsin kautta tehtävän markkinoinnin välillä!"

Julkaistu 
14.4.2021
Video
 -kategoriassa

Lisää 

Video

 -kategoriasta

Katso kaikki

Tilaa uutiskirje ja saat tiedon tapahtumista, koulutuksista ja markkinoinnin työpaikoista ensimmäisten joukossa!

No spam ever. Read our Privacy Policy
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.