MK Onnistunutta markkinointia
Neljä loistavaa markkinointitekoa. Yksi Vuoden Paras.
Katso tallenne tapahtumasta tästä.
Milloin: 2.6.2021
Missä: Virtuaalitilaisuutena verkossa
Hyvä tietää: tapahtuma on kaikille avoin ja veloitukseton
Ilmoittaudu heti mukaan!
MarkkinointiKollektiivi saa paljon palautetta ja toiveita. Suurimpana toiveena on kuulla pintaa syvemmältä caseja onnistuneista ja erilaisista markkinointiteoista. Tähän toiveeseen vastataksemme järjestämme 2.6. klo 14-16 tapahtuman, joka on erinomaisten casejen ilotulitusta!
Tätä et halua jättää välistä!
Tässä tilaisuudessa pääset kuulemaan neljän menestyksekkään ja erilaisen markkinointiteon tarinat suoraan niiden tekijöiltä. Caset voivat olla sinulle tuttuja, mutta olemme varmoja, että näitä tarinoita tekijöiltä et ole ennen kuullut!
Puheenvuoroissa ei näytetä pelkästään siloteltuja case-videoita, vaan raotetaan myös reilusti verhoa idean juurilta, toteutuksen matkalta ja yhteistyön tekemisestä. Jokainen casen esittelijä on sitoutunut jakamaan ajatuksiaan saamistaan opeista, virheistä, sekä onnistumisen kannalta tärkeistä käännekohdista.
Tapahtumassa oppinsa ja casensa ovat jakamassa:
Case 1: “The Polite Type”
Millaisia haasteita, ja luonnollisesti oppeja, voidaan jakaa projektista jonka keskiössä oli fontti, joka korjaa käyttäjänsä kielenkäyttöä? TietoEVRY julkaisi elokuussa 2020 The Polite Type -fontin, joka tunnistaa loukkaavia ilmaisuja ja vihapuhetta, sekä korvaa haukkumasanat automaattisesti neutraaleilla ilmaisuilla.
Tässä kampanjassa copywritereita oli yli 33 000 – ne kaikki käyttäjät, jotka testasivat fonttia nähdäkseen miten se korjaisi heidän kielenkäyttöään. The Polite Type-fontti julkaistiin keskustelun herättäjäksi nettikiusaamiseen ja teknologiayritysten vastuullisuuteen liittyen.
Tämä markkinointiteko on noteerattu myös Vuoden Huiput Grand Prix 2020 voittajana.
Casesta kertomassa Maria Kuorikoski (Senior Creative) & Markus Nieminen (Creative Director) TBWAHelsinki
Case 2: “Ikuinen vappu”
Kuinka ajatellaan asiat uusiksi ja saadaan jättimäinen projekti nopeasti toimimaan? Kuinka järjestettiin maamme suurimmat vappujuhlat? Kun COVID-19 pandemia laittoi tapahtuma-alan periaatteet uusiksi halusi Zoan luoda jotain maailmanluokan mittakaavassa ennennäkemätöntä samalla kun Helsinki halusi tarjota upeat juhlat vappuaatolle. Lopulta tehtiin historiaa live-konserttia, pelimoottoripohjaista virtuaalitodellisuutta, streamausta ja interaktiivisia avatar-hahmoja yhdistelemällä.
Tällä kampanjalla saavutettiin 1.4 miljoonaa katselukertaa, 700 000 liveosallistujaa, 150 000 luotua avataria ja 10 miljoonaa vuorovaikutusta ja kansainvälisen median huomio.
Tämä markkinointiteko on noteerattu myös Grand One Grand Prix kampanja 2020 voittajana. Casesta kertomassa Laura Olin (COO) & Miikka Rosendahl (CEO) ZOAN
Case 3: “The most CO2 Friendly Route”
Mitä useamman tahon strateginen kumppanuus opetti tekijöilleen yhteistyöprojektissa, jolla haettiin kaupunkiajossa tehtävien reittivalintojen kautta merkittäviä hiilidioksidipäästöjä? Tieliikenne synnyttää merkittävän osan päästöistä maailmanlaajuisesti. Suurin osa navigaatio-ohjelmista ehdottaa automaattisesti nopeinta reittiä - muttei ympäristöystävällisintä reittiä.
Ympäristöystävällisin reitti -yhteisprojektissa Neste, HERE Technologies, PTV Group ja VTT tutkivat hiilidioksidipäästöjen leikkaamista oikean ajoreitin valinnalla. Projektissa koneoppimisella skaalattiin ja simuloitiin reittivalintojen vaikutuksia liikennepäästöihin. Kuluttajapuolen autoilussa ympäristöystävällisellä reittivalinnalla voidaan vaikuttaa merkittävästi vuositason päästöjen määrään.
Tämä markkinointiteko on noteerattu myös Grand One Grand Prix paras palvelu 2020 voittajana. Casesta kertomassa Mika Hyötyläinen (Vice President, Marketing Communications, Data & Digital) & Tytti Stranding (Marketing Manager) Neste
Case 4: "Fortum Vipu"
Kuinka tuotekehitys ja yhteistyö saadaan toimimaan äärettömän nopeasti? Millaisia oppeja ympäristömme havainnoinnista voidaan jakaa jokaisen tuotekehitykseen? Kun koronavirus iski Suomeen valmisti Fortum erittäin nopeasti prototyypin Fortum Circo® Handlesta. Kyseessä on kahvoihin kiinnitettävä lisäosa, jonka avulla ruokakaupan ovia ja kaappeja kykenee avaamaan käsivarrella, eli koskematta niihin käsillään ja altistumatta virustartunnoille.
Lopputuotteena syntyi Fortum Vipu, joka antaa jätemuoville uuden elämän ja lisäksi se ehkäisee tautitartuntoja. Fiskars otti Vivun tuotantoon ja globaaliin jakeluun. Tässä projektissa nopeat käänteet ja toiminta saivat aikaan konkreettisen tuotteen, joka helpottaa arjen nykyisissä poikkeuksellisissa olosuhteissa.
Tämä markkinointiteko on noteerattu myös Gold Effie Finland erikoissarja 2020 voittajana. Casesta kertomassa Jussi Mälkiä (Brand Manager) Fortum & Juhani Hokkanen (Innovation Director) TBWAHelsinki
MK Onnistunutta markkinointia -tapahtuman osana jaetaan MK Vuoden Paras -palkinto.
Kaikkien case-esitysten kuulemisen jälkeen jokainen tilaisuuden osallistuja saa äänestää mielestään parasta markkinointitekoa: eniten ääniä saanut työ kruunataan MarkkinointiKollektiivin yhteisön jakamalla Vuoden Paras -palkinnolla.
Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA osallistuu yhteistyökumppanina tapahtumaan. Onnistunutta markkinointia -tapahtuma on hyvä kanava nostaa esiin markkinoinnin parhaita käytäntöjä ja oppeja - MMA ja MK haluavat inspiroida alan tekijöitä huippusuorituksiin!
Iltapäivän aikataulu:
klo 14:00 Tilaisuuden avaus
Case-puheenvuorot
Aikaa kysymyksille
Vuoden paras -palkinnon äänestys ja palkintojen jak
klo 16:00 Tilaisuus päättyy
Ohjelma ja aikataulu saattavat muuttua vielä ennen tapahtumaa.
ILMOITTAUDU MUKAAN!