Tiistaina 26.9.2023 klo 8.30–9.00
Liikennettä, konversioita vai laatua – miten markkinoinnin investointeja verkossa tulisi kohdentaa?
Vieraana Fredrik Rönnlund (Leadoo Marketing Technologies)
Markkinoijalle on tällä hetkellä myynnissä tuhansia eri palveluita ja teknologioita, jotka tarjoavat ratkaisuja tiettyihin markkinoinnin osa-alueisiin. Kun johto odottaa lukuja ja tuloksia, on hyvin helppo ostaa mainontaa ja sitä kautta liikennettä verkkosivustoille. Organisaation verkkosivuille on myös helppo luoda sisältöjä, mutta sisältöä tutkivista kävijöistä vain murto-osa konvertoituu halutulla tavalla – tai mikä pahinta: ei tiedetä tapahtuiko konversioita ollenkaan. Kuulostaako tutulta?
MK Aamukahviseurassa vieraamme Fredrik Rönnlund (Leadoo Marketing Technologies) tarttuu monen markkinoijan pöydällä olevaan ongelmaan, kokonaiskuvan puuttumiseen. Keskustelu tarjoaa apuja muun muassa pirstaleina eri alustoilla olevan tiedon jalostamiseen ja omien verkkosivukävijöiden parempaan tunnistamiseen ja palveluun.
“Jotta digimarkkinoinnissa voidaan päästä hyviin tuloksiin, on ensin ymmärrettävä, että monissa organisaatioissa on ongelma, tarvittavan tiedon pirstaleisuus ja kokonaiskuvan puuttuminen. Tähän tarttuminen ja ajatusmaailman muutos saa sinut tekemään parempaa markkinointia”, Fredrik rohkaisee.
Puolituntisen aikana käsittelemme ainakin seuraavia teemoja:
- Miksi digimarkkinoinnin kokonaiskuvaa on helposti vaikea hahmottaa?
- Miten markkinoinnin investointeja verkossa voidaan kohdentaa tehokkaasti?
- Mikä auttaa verkkosivun konversio-ongelmissa?
- Kuinka oppia tarkastelemaan markkinointia välillä myös helikopteriperspektiivistä ongelmien ratkomiseksi?