MarkkinointiKollektiivin tilaisuus:
Markkinointijohtajan iltapäivä
4 ratkaisua arjen haasteisiin
- Milloin: 6.11.2024, klo 14.00–18.00, asiaosuus klo 14.00–17.00
- Missä: Workland Teurastamo, Lautatarhankatu 10, 00580 Helsinki
- Hyvä tietää: Tapahtuma on tarkoitettu ainoastaan markkinointijohtajille. Tapahtuma on veloitukseton.
Haluamme antaa tukemme tärkeää, haastavaa ja paineistettua työtä tekeville markkinoinnin johtajille. MarkkinointiKollektiivi kutsuu sinut mukaan markkinointijohtajille suunnattuun iltapäivään.
Tilaisuudessa paneudutaan neljään markkinointijohtajan arjessa toistuvaan haasteeseen, joista olemme saaneet avunpyyntöjä. Teemoja käsitellään ensin asiantuntijapuheenvuoroina kaikille yhteisessä alustuksessa, jonka jälkeen niihin syvennytään sparripiireissä eli fasilitoiduissa pienryhmissä. Lisäksi tilaisuuden ohjelma mahdollistaa verkostoitumista markkinointijohtajien kesken.
The event will be held primarily in Finnish, but one presentation and workshop will be conducted in English.
Tilaisuudesta ei tule streamia tai tallennetta. Haluamme rakentaa aitoa verkostoitumista ja keskusteluyhteyttä paikan päälle saapuvien kesken. Mukaan mahtuu 50 markkinointijohtajaa ilmoittautumisjärjestyksessä.
*Tilaisuus on päättynyt*
Kiitos kaikille mukana olleille!
--------------------
Tilaisuudessa paneudutaan neljään teemaan. Teemoja käsitellään kaikille yhteisessä alustuksessa jonka jälkeen niihin syvennytään sparripiireissä eli fasilitoiduissa pienryhmissä.
Teema 1: Asiakkuudet markkinoinnin keskiössä
- "Menestyvimmissä yrityksissä valtaosa liikevaihdosta tulee vanhoilta asiakkailta" haastavat Kimi Timonen ja Matti Kojo (Arvo Partners). Liian harva yritys ymmärtää, mikä vaikutus toistuvilla ostajilla on yrityksen liikevaihtoon. Kimi ja Matti lupaavat käydä konkreettisesti läpi, miten asiakasanalytiikalla tuotetaan kasvua ja miten tämä kommunikoidaan sekä toteutetaan läpi organisaation budjetoinnista jalkautukseen.
- Teema keskittyy siihen, miten asiakasanalytiikkaa ja kanta-asiakasmarkkinointia voidaan hyödyntää yrityksen kasvun ja kannattavuuden tukemisessa. Onko organisaation kanta-asiakkaiden markkinointi oikein resursoitu ja budjetoitu? Saadaanko uusasiakashankintaan myös lisää ymmärrystä asiakkaiden tarpeista, toiveista ja haasteista?
- Arvo Partnersin Kimi ja Matti tuovat markkinointijohtajien käyttöön yhteensä 30-vuoden kokemuksen digitaalisesta markkinoinnista ja verkkokaupasta, aina hallitustasolta operatiiviseen arkeen. He ovat konsultoineet useita Suomen suurimpia vähittäiskaupan ketjuja Mustista ja Mirristä Intersportiin.
Teema 2: Tutkimuksesta palveluksi – Strateginen markkinointikumppanuus, mitä se tarkoittaa
- Heikki Kyllönen (Parcero) avaa mitä strateginen kumppanuus on ja antaa käytännön työkaluja siihen, miten asiakkaan ja toimiston välistä yhteistyötä voi kehittää toimivammaksi. Puheenvuorossa käydään läpi Parceron markkinointijohtajille teettämän tutkimuksen tuloksia toimistoyhteistyöstä, ja esitellään tämän pohjalta kehitetty markkinointiviestinnän strategisen johtamisen malli.
- Tämä teema keskitty siihen, miten markkinointijohtaja/päällikkö voi parantaa toimistokumppanuutensa laatua ja tuottavuutta sekä luoda siitä strategisemman.
- Heikki Kyllönen on Parceron perustajaosakas ja on ollut asiakkuusjohtajan roolissa kehittämässä tiimin ja asiakkaan välistä yhteistyötä. Parceron palvelukehityksen johtajana, Heikki on ollut myös kehittämässä markkinointiviestinnän strategisen johtamisen mallia ja pystyykin näin tarjoamaan näkemyksen pintaa syvemmälle.
Teema 3: Käytä markkinointirahasi tehokkaammin - kasvata brändiäsi alueella, joka odottaa valloittajaansa
- Heidi Kananen ja Susanna Kaikkonen (Kaleva Media) herättelevät kysymyksellä, miksi suurin osa brändeistä huutaa kilpaa samalla hiekkalaatikolla, kun vieressä olisi vapaana isompi hiekkalaatikko paremmilla leluilla? Pohjois-Suomeen valuu investointeja kovaa vauhtia; teollisuuden puhdas siirtymä, geopolitiikkaan liittyvät infrainvestoinnit ja turismin kasvu ovat jo käynnissä, mutta brändit loistavat poissaolollaan. Pohjois-Suomen kasvava kohderyhmä (joka on isompi kuin luulitkaan) on otettavissa muita markkina-alueita helpommin ja edullisemmin haltuun. Pohjoisessa on monen brändin kasvulle potentiaalia.
- Tämä teema keskittyy siihen, miten lähes puolen Suomen kokoinen kohderyhmä on valjastettavissa brändin kasvun tueksi, ja miten Pohjois-Suomen kohderyhmää tulee puhutella niin, että saavutetaan brändilliset tavoitteet.
- Heidi Kananen toimii Kaleva Mediassa yrityspalveluiden johtajana. Heidi herättelee bisnespäättäjät ja asiantuntijat siihen, miten he pystyvät hyödyntämään pohjoisen kasvua omassa liiketoiminnassaan. Toisena puhujana toimii Susanna Kaikkonen, Kaleva Median asiakkuusjohtaja. Vuosien kokemus pohjoisen uutismedioista, alueen yrityksistä ja ihmisistä on kerryttänyt Susulle jopa epäreilun ylivoimaista ihmisymmärrystä.
Theme 4: What prevents Finnish B2B brands growing on the global stage (and what you should do about it)
- For B2B brands to win, they have to inspire and enable prospects, customers and staff. Stuart Barnes and Wester Schaefer (VML Finland) will guide the CMO’s through this theme providing practical tools for everyday use.
- The theme focuses on how creating closer connections between your brand strategy, CX and operations is key to generating immediate and long-term growth. We'll address some of the common challenges to making that possible on a global scale, and practical solutions for overcoming them.
- Stuart Barnes & Wester Schaufer together have decades of experience in marketing. They’ve worked with household names like BBC & LEGO but also in the fast-paced digital media and start-up field. Both have vast experience in combining creative thinking, strategy and execution.
Tilaisuuden aikataulu:
- Klo 13.40–14.00 Ovet auki ja verkostoitumista
- Klo 14.00–15.30 Alustukset neljään markkinointijohtajan arjen haasteeseen
- Klo 15.30–17.00 Lyhyt tauko ja sparripiirit
- Klo 17.00–18.00 Afterit (kevyttä purtavaa ja verkostoitumista)
Ohjelma ja aikataulu saattavat muuttua vielä ennen tilaisuutta. Tilaisuuden tuottaa MarkkinointiKollektiivi. Tilaisuuden mahdollistavat Workland, Parcero, Arvo Partners, Kaleva Media ja VML.