Asiakaskokemukselta vaaditaan paljon ja monet vaatimukset kohdistuvat tavallisesti markkinoinnin tai asiakaspalvelun tekemiseen. Asiakastyö on kuitenkin haastavaa, ja sen kehittäminen oikeaan suuntaan vielä merkittävästi haastavampaa.
Ilmoittaudu mukaan MarkkinointiKollektiivin tilaisuuteen, jossa kurkistetaan markkinoinnin tulevaisuuteen teknologian ja tasa-arvon näkökulmista. Selvitetään yhdessä, miten uudet teknologiat, metaversumi ja tekoäly näkyvät markkinoijan työpöydällä.
"Termi Metaverse on löytänyt tiensä nörttien ja scifistien nurkista jokaisen ajan hermolla olevan markkinoijan, mainostajan ja brändääjän pöytään", kirjoittaa Liisa Mathlin (Arilyn) MK Kumppaniblogissa ja kertoo, mitä aitoa hyötyä Metaversesta on jo tänään.
Markkinoinnin tekemisessä ei ole yhtä totuutta tai tietä, mitä pitkin kulkea, kirjoittaa Riku Seppälä MK Kipinävuorossa ja kertoo, mitä itse muuttaisi jos astuisi pk-sektorin markkinointijohtajan saappaisiin.
"Tutkimukset osoittavat, että emotionaaliset ja luovat markkinointikeinot vaikuttavat myös yritysostajiin, mutta käytännön esimerkkejä saisi näkyä enemmän", kirjoittaa Claudia Saarukka MK Kipinävuorossa.
"Loputtomat kulutusjuhlat etenkin vauraissa maissa ovat ajaneet ihmiskunnan tilanteeseen, jossa bileille on seuraavien vuosien ja vuosikymmenten aikana tulossa stoppi tavalla tai toisella.", kirjoittaa Mari Rihti MK Kipinävuorossa.
"Kun maailma kirjaimellisesti palaa, ei ole lainkaan yhdentekevää, millaisten tuotteiden ja palveluiden myyntiä markkinointiviestinnän keinoin edistetään tai yllyttävätkö mainokset esimerkiksi vastuuttomaan kuluttamiseen", kirjoittaa Mari Rihti MK Kipinävuorossa.
"Itse hyppäsin keväällä liiketoiminnan johdosta takaisin markkinointiin ja riippuen siitä keiden kanssa puhun, koen, että markkinointi ihan jo sanana on kokenut inflaation. Muutamassa vastaan tulleessa tilanteessa olen purrut hampaita yhteen ja kokenut parhaaksi olla hiljaa, kuin ruveta avaamaan markkinoinnin roolia kokonaisuudessa. Jos vastapuoli myy minulle ruutuvihkoja on siitä pitkä matka keskusteluun markkinoinnin roolista liiketoiminnan arvon kasvattajana." kirjoittaa Tiina Karppinen MK Kipinävuorossa.