MarkkinointiKollektiivi

Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 4-vuotisjuhlalähetys 19.3.2024: Markkinoinnin vaikuttavuuden top 10 tekijää, jotka jokaisen markkinoijan tulisi tietää, vieraana Jukka Ihalainen (Dagmar)

Tässä Aamukahviseurassa keskustellaan markkinoinnin tehokkuudesta strategisesta näkökulmasta. Mihin asioihin meidän tulee keskittyä, jos haluamme tehdä tehokasta ja vaikuttavaa markkinointia? Maailmalla on viime vuosina tutkittu valtavasti markkinoinnin tehokkuutta, mutta vain harva yritys Suomessa hyödyntää kaikkia vaikuttavuuden tekijöitä.
Podcast

Mikä on tärkeää? Jakso #7: Sora & AV-tekoäly - Heräteostokset ja vastuullisuus - Nimeäminen

Puhetta AV_tekoäly Sorasta, heräteostamisesta ja markkinoinnin vastuusta sekä nimeämisen tärkeydestä osana markkinointia.
Blogit

Miksi markkinoinnin arvon kommunikointi on niin hankalaa complex sales -organisaatioissa?

On mittareita, dashboardeja, KPI:t määritetty ja ROI:takin laskettu. Jokaista kampanjaa mitataan ja seurataan, euroja lasketaan ja dataa kerätään. Mutta miksi silti tuntuu, että organisaatiossa kukaan muu markkinointifunktion lisäksi ei ymmärrä markkinoinnin tuomaa arvoa? 
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 12.3.2024: Kesytä tekoälystä työkaveri: opi kehotemuotoilun salat, vieraina Salla Syrman ja Ville Kormilainen (Kaiku)

Kehotemuotoilu on menetelmä, jolla tekoälyä ohjataan viestinnässä (vrt. prompt engineering). Se tarjoaa välineitä vuorovaikutuksen optimointiin tekoälyn kanssa. Se on keskeinen tekijä markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisten onnistumisessa tekoälyn hyödyntämisessä.
Podcast

Mikä on tärkeää? Jakso #6: Zalando & viherpesu - Lidlin etuohjelma - Luovuus, tiimit ja roolit

Zalandon saamasta viherpesuun liittyvästä EU-komission päätös, Lidlin etuohjelma sekä luovan tiimin toiminta ja roolitus.
Blogit

Kiitos soitostasi. Kuulemiin.

Puhelin soi. Tuntematon numero. Viitsisiköhän vastata? ”Hei, toimistosta xy meidän asiakkuusvastaavamme N.N. haluaisi varata kanssasi 30 min etätapaamisajan, jossa keskustelisimme, miten voimme auttaa teitä saavuttamaan liiketoimintanne tavoitteet ja parantaa markkinointinne tehokkuutta”. Huokaus.
Tapahtumat

KATSO TALLENNE: MK Aamukahviseura 5.3.2024: Kuinka rakennat kaupallisesti menestyvän viraali-ilmiön yhdessä Gen Z:n kanssa? Case: Smuuti Skin, vieraana Eija Gerlander (Bängeri)

Tule mukaan oppimaan ja keskustelemaan some-ilmiöstä, joka muuttui sensaatioksi ja myyntihitiksi: kun ihonhoitobrändi Smuuti Skin lanseerattiin, myytiin kahdessa päivässä tuotteen puolen vuoden varastot loppuun!
Tapahtumat

*Tilaisuus päättynyt*: VAIKUTTAVAA MARKKINOINTIA – Voimaa ja työkaluja markkinoinnin ammattilaisille 20.3.2024 / Helsinki

Tässä MarkkinointiKollektiivin tilaisuudessa haetaan voimaa ja vauhtia vaikuttavaan markkinointiin, kun yhdessä tilaisuuden puhujien kanssa haastamme sinut edistämään markkinoinnin arvostusta ja osoittamaan sen vaikutuksia. Keskustelemme siitä, miten voimme hajottaa vaikuttavuuden pienempiin, helpommin hallittaviin osiin ja keskittyä markkinoijan työssämme olennaiseen.